کمک Salesforce به بیماران دیابتی

همکاران سیستم: مرکز Philips Healthcare از آغاز همکاری‌هایی با شرکت Salesforce و دانشگاه پزشکی Radboud آغاز کرده است تا با ساخت ابزار کاربردی جدید به بیماران دیابتی کمک کنند وضعیت سلامت خود را به صورت مرتب مانیتور کنند و با پزشکان در ارتباط باشند.

به گزارش وب‌سایت ZDnet، این ابزار برگرفته از زیرساخت تحلیل‌ها و داده‌های کلینیکی شرکت فیلیپس مبتنی بر فضای پردازش ابری است که با نام HealthSuite شناخته می‌شود و البته سیستم Health Cloud شرکت Salesforce به آن اضافه شده است تا مشارکت بیماران بیشتر شود.

صنعت خدمات بهداشتی و درمانی به واسطه ابزارهای موبایلی کاربردی و دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند با انفجار بزرگ داد‌ه‌ها مواجه شده است. با این وجود سناریوی موجود توضیح می‌دهد که برقراری ارتباط صحیح میان پزشکان و بیماران باعث می‌شود کارآیی پزشک و روش‌های درمانی بهتر شود و به همین خاطر ابزار کاربردی جدید ساخته شده است.

ابزار مذکور این امکان را در اختیار بیماران دیابتی قرار می‌دهد تا بتوانند اتفاقات مختلف از جمله میزان قند خون، مصرف انسولین و تغذیه را در بدن خود مانیتور کنند و پزشکان نیز به صورت هم‌زمان می‌توانند به دستگاه شخصی بیمار متصل شوند و داده‌های مورد نیاز خود را از آن دریافت کنند. این دستگاه‌ها حتی می‌توانند گلوکزسنج یا سیستم‌های تشخیص میزان فعالیت بدنی بیمار باشند.

با این روش بیمار و پزشک می‌توانند در یک فضای ایمن آنلاین در کنار یکدیگر قرار بگیرند و از طریق پیام‌های خصوصی یا مطالب به‌ اشتراک گذاشته شده با یکدیگر تعامل برقرار کنند. این روش به بیماران امکان می‌دهد تا بتوانند بر اساس داده‌های موجود، بازخوردهای مناسب را از گروه درمانی خود دریافت کنند.

به گفته شرکت فیلیپس، ابزار کاربردی جدید نخستین نمونه در این زمینه محسوب می‌شود که ارتباط میان مبتلایان به دیابت نوع یک را در یک فضای کاملا ایمن با پزشکان برقرار می‌کند.