مدیر دو شرکت نباش

آی‏تی ایران: الون ماسک شاید مشهورترین فردی باشد که همزمان دو شرکت را مدیریت می‏کند. شرکت تولیدکننده خودروهای تسلا و شرکتی که روی سفرهای هوایی کار می‏کند یعنی SpaceX. او حالا یک توصیه به جک دورسی مدیرعامل توییتر دارد که از دو روز قبل مدیریت توییتر و Square را برعهده گرفته است. اما چگونه می‏توان از الون ماسکی که خود دو شرکت را همزمان مدیریت می‏کند این توصیه را پذیرفت که مدیریت همزمان دو شرکت ایده خوبی نیست؟

ماسک در میزگردی در حاشیه برگزاری یک نمایشگاه، در کنار مدیر Y Combinator و یک سرمایه‌گذار به نام Sam Altman و یک روزنامه نگار نیویورک تایمز Andrew Ross Sorkin گفت:‏ این کار (دو مدیریت همزمان) آزادی عمل شما را به شدت کاهش می‏دهد. در واقع این خبرنگار نیویورک تایمز بود که از او در مورد مدیریت دو شرکت همزمان پرسیده و به نام جک دورسی اشاره کرده بود. ماسک حالا به خاطر حمله هسته‌ای به مریخ و بسیاری از ایده‏های دیگرش بسیار مشهور است. ماسک در طول هفته چندین بار مسیر بین Hawthorne در کالیفرنیا که مقر SpaceX در حاشیه لس‏آنجلس است و مقر اصلی تسلا در فرمونت سانفرانسیسکو را با هواپیما طی می‏کند. ماسک همچنین ۵ فرزند دارد و این فرصت را دارد که آنها را به سفر هم ببرد.

ماسک در همین جلسه گفت که حدود ۷۰ درصد از زمان کاری‌اش را روی مهندسی و دیزاین و حدود ۲ تا ۳ درصد را روی جلسات مطبوعاتی و سخنرانی‏ها کار می‏کند. چیزی که می‌گوید می‌خواهد آن را به یک درصد کاهش دهد.