راهی برای افزایش امنیت مکالمات

دنیای اقتصاد: این روزها و با انتشار خبرهای مختلف درباره هک اطلاعات گوشی کاربران یا شنود مکالمات آنها بسیاری نگران به خطر افتادن امنیت حریم خصوصی خود هستند. اگر شما هم این نگرانی را دارید می‏توانید با کمک برخی اپلیکیشن‏ها امنیت مکالمات یا اطلاعات گوشی خود را افزایش دهید. یکی از این اپلیکیشن‏ها که در این زمینه به شما کمک می‌کند Burner است. این اپ به کاربران اجازه می‌دهد تا شماره تلفن‌های خود را به‌صورت خصوصی نگه دارند.با این اپ کاربران می‌توانند از یک شماره تلفن موقت برای برقراری تماس و ارسال فایل‌های متنی استفاده کنند.

همچنین اگر شما از شماره‏های ناشناس تماس یا پیامک دریافت می‌کنید این اپ جلوی این مزاحمت‏ها را می‏گیرد و کاربران را در مقابل تماس‌های ناخواسته در آینده نیز محافظت می‌کند. این اپلیکیشن یک لایه حریم خصوصی برای گوشی شما محسوب می‌شود. هدف توسعه‌دهندگان از ساخت این برنامه، کمک به افرادی است که برای رسیدن به هدفی خاص نیاز به یک شماره تلفن داشته و مایل به انتشار شماره تلفن ثابت خود نیز نیستند.

همچنین این افراد چندان برایشان مقرون به صرفه نیست که از یک سیم‌کارت جدید با شماره جدید برای کارهایشان استفاده کند. این نرم‌افزار می‌تواند در بخش تبلیغات، کسب‌وکارهای کوچک و همچنین پروژه‌های کوتاه‌مدت کارآیی خوبی داشته باشد.

Burner که تا پیش از این با قیمت یک دلار و ۹۹ سنت از طریق فروشگاه appstore‏ و google play‏ در دسترس بود حالا به‌صورت رایگان در اختیار کاربران این دو سیستم‌عامل قرار گرفته است. همچنین در همین زمینه اگر نمی‏خواهید پیامک‏های شما را نفر سومی که از آن خبر هم ندارید بخواند یا فردی به مکالمات خصوصی شما گوش دهد می‌توانید از اپلیکیشن RedPhone استفاده کنید. فناوری در این اپلیکیشن به‌کار گرفته شده است که با رمز‏گذاری مکالمات، تا حد قابل توجهی باعث افزایش امنیت تماس‏های کاربران می‏شود. این اپ پس از برقراری تماس شما با فرد مورد نظر یک شماره رمز تصادفی برای برقرارکننده و ارسال‌کننده تماس ارسال می‌کند. این رمز تصادفی به این خاطر ارسال می‌شود که دو طرف مطمئن شوند کسی که پشت خط قرار دارد همان فرد مورد نظرشان است. این کار مانع شنود و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن مکالمات دو طرف می‌شود. این اپلیکیشن نیز مانند بسیاری از پیام‏رسانان تنها با اینترنت کار می‌کند. مراحل کار با این اپ نیز مانند دیگر پیام‏رسانان اینترنتی است. RedPhone به‌صورت رایگان از طریق سایت کافه بازار در اختیار کاربران سیستم‌عامل اندروید قرار گرفته است.