ایسنا: حلقه هوشمند شرکت اپل با دارا بودن تعداد بالایی از عملکردهای آی‌فون سر و صدای زیادی را در میان طرفداران فناوری‏های جدید به پا کرده است.

فناوری جدید iRing که هفته گذشته ثبت اختراع شده، قادر به عکسبرداری، ارسال متن و گزارش زمان است. به علاوه این حلقه مناسب انگشت اشاره طراحی شده است. همچنین این حلقه هوشمند دارای یک صفحه نمایش کوچک است که با انگشت شست از سایر برنامه‏های آن می‏توان استفاده کرد. شرکت اپل میکروفونی را برای آن طراحی کرده تا کاربر بتواند پیام‏های خود را با خواندن تایپ و ارسال کند و همین‌طور با دوربین کوچکش می‏توان عکس‏های باکیفیتی گرفت. این حلقه با دارا بودن حسگرهای بیومتریک، ضربان قلب، درجه حرارت بدن و میزان تعرق کاربر را مشخص می‏کند، بنابراین دارندگان این حلقه هوشمند می‏توانند سلامت و تناسب اندام خود را تضمین کنند.

این اختراع شامل برنامه‏هایی برای تشخیص دستخط دیجیتالی کاربران است. این نسخه مشابه ساعت اپل است که به تازگی وارد بازار شده و از این طریق، کاربر می‏تواند با گوشی آی‌فون خود تعامل داشته باشد؛ به‌طور مثال می‏توان با استفاده از گیرنده جی‏پی‏اس گوشی نقشه مکان دلخواه را روی صفحه نمایش این حلقه مشاهده کرد. در سال‏های اخیر شاهد گسترش روزافزون استفاده از سطوح حساس به لمس در رایانه‏ها و سایر دستگاه‏ها هستیم. در این فناوری کاربر از طریق صفحه نمایش لمسی یک دستگاه الکترونیکی که روی یک انگشت سوار است، یک پردازنده رایانه‏ای، فرستنده و گیرنده بی‏سیم و منبع انرژی قابل شارژ را کنترل می‏کند.