خبرگزاری مهر: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از جریمه اپراتورهای موبایل در صورت تمدید بسته‌‌های اینترنتی مشترکان، بدون اطلاع‌رسانی قبلی خبر داد.

غلامرضا داداش زاده، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره گفت: اپراتورها موظف هستند قبل از تمدید بسته‌های اینترنتی کاربر را مطلع کنند، در غیراین‌صورت جریمه و خسارت کاربر از سوی اپراتور پرداخت می‌شود.

وی در ارتباط با افزایش فشاری که علیه اپراتورهای موبایل در ارائه بسته‌های اینترنتی وجود دارد توضیح داد: همان‌طور که مسلم است اپراتورها به عنوان شرکت‌های بزرگ با اشتباهی کوچک اعتبار خود را از بین نخواهند برد؛ اما اگر کاربری مدعی تخلف است می‌تواند شکایت خود را اعلام کند.

داداش‌زاده درباره نحوه شکایت کاربران از اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی گفت: اگر مواردی به‌عنوان شکایت از اپراتورهای ارتباطی و مخابراتی وجود داشته باشد، برای تسهیل و تسریع در احقاق حقوق کاربران و نیز جلوگیری از سردرگمی آنها به صورت جدی پیگیری خواهد شد. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین تاکید کرد: اپراتورها موظف هستند با اتمام مهلت استفاده از بسته‌های اینترنتی کاربران را برای تمدید مجدد بسته فعلی مطلع کنند. داداش‌زاده با بیان اینکه اگر کاربری مدعی است اپراتور بدون اطلاع‌رسانی بسته اینترنتی را تمدید کرده است، گفت: سامانه‌ای برخط برای نظارت بر اپراتورها در سازمان تهیه و تنظیم شده که با ورود اطلاعیه اولیه کاربر می‌توان از نحوه ارتباط آن شخص با اپراتور میزبان آگاه شد.