رایانه فلشی، موبایل‏های چینی الفون، نوت‏بوک جدید سری N ایسوس روی پلت‌فرم اینتل و فلش مموری مخصوص دستگاه‏های اپل ازجمله تازه ‏‏های بازار دیجیتال در این هفته هستند. به گزارش خبرگزاری فارس، این هفته در تب‏و تاب نمایشگاه الکامپ 21، بازار IT نیز جنب‏وجوش بیشتری برای ورود کالاهای جدید داشته و بسیاری از فعالان بازار نیز از فرصت نمایشگاه برای معرفی محصولات جدید خود استفاده کردند. این هفته اما به گفته فعالان بازار، رکود حاکم بر بازار IT همچنان باقی بود و تغییری در شرایط واردات و توزیع کالای IT در بازار ایجاد نشده است.

رایانه ویندوزی ۶۵ گرمی: این هفته یکی از محصولات جذابی که به بازار ارائه شده رایانه‏ای کوچک و به شکل فلش است و لنوو کوچک‌ترین رایانه ویندوزی با نام ideacentre™ Stick 300 را تولید کرده است. این دستگاه 65 گرم وزن دارد و به اندازه یک فلش مموری است. کاربر می‏تواند با اتصال این دستگاه به تلویزیون یا نمایشگر از طریق پورت HDMI، یک رایانه کامل در اختیار داشته باشد و این رایانه مناسب برای کاربری‏های چندرسانه‏ای، وب‏گردی، چت تصویری و پردازش‏های سبک مبتنی بر ویندوز طراحی شده است. لنوو در این دستگاه پردازنده Z3735F اتم اینتل و 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه را کار برده است. وای فای و بلوتوث از جمله امکانات ارتباطی این رایانه ویندوزی جیبی هستند. نسخه اوریجینال ویندوز 1/ 8، یک اسپیکر روی دستگاه و اسلات کارت حافظه میکرو SD با امکان اشاره پشتیبانی تا 128 گیگابایت حافظه از دیگر امکانات این محصول است. همچنین کاربر می‏تواند برای ورودی کامپیوتر از ماوس و کیبورد بلوتوث یا پورت USB استفاده کند.


نوت‏بوک سری N ایسوس روی پلت‌فرم اینتل: ایسوس مدل تازه‏ای از سری نوت‏بوک‏های مجهز به پلت‌فرم جدید اینتل (Sky lake) را تولید کرده است. نوت‏بوک جدید ایسوس مدل N552 از خانواده سری N است. سری N جزو با کیفیت‏ترین نوت‏بوک‏های ایسوس است که مشخصه بارز این سری طراحی بهتر و بدنه تماما فلزی و از جنس آلومینیوم است. مدل N552 به پردازنده نسل 6 اینتل با 4 هسته پردازشی مستقل مجهز است که 15 درصد عملکرد بیشتر و 30 درصد مصرف انرژی کمتر را باعث می‏شود. همچنین در این محصول جدیدترین نسل از پردازنده های گرافیکی NVidia مدل GTX960M برای پردازش‌های گرافیکی سنگین به کار رفته است. N552 از حداقل 128 گیگابایت حافظه پر سرعت SSD PCIe® x4 1500MB/s قابل ارتقا تا 512 گیگابایت و حداقل 8 گیگابایت حافظه پر سرعت DDR 4 قابل ارتقا تا 16گیگابایت استفاده می‏کند. پشتیبانی سه صفحه نمایش با وضوح تصویر4K به‌صورت همزمان و پورت USB 3.1 از دیگر امکانات این محصول است. در این محصول از صفحه نمایش 4K/UHD نوع IPS تکنولوژی انحصاری ASUS Eye Care استفاده شده که به ادعای ایسوس 33 درصد بیشتر از چشم کاربر محافظت می‏کند.


فلش مموری مخصوص دستگاه‏های اپل: همواره خرید ظرفیت بالاتر آی‌پد و آی‌فون هزینه بیشتری را طلب می‏کند و از این رو کمپانی سیلیکون پاور اولین محصول خود را مخصوص محصولات اپل روانه بازار کرد که لایسنس MFi اپل را دارا است. فلش مموری SP xDrive Z30 دو سر لایتنینگ و USB3.0 دارد. نشانه‏گر LED برای نمایش عملکرد، نرم‏افزار رایگان و انحصاری xDrive Explorer سیلیکون پاور برای مدیریت فایل‏های چند رسانه‏ای از دیگر ویژگی‏های این محصول است. این فلش مموری در ظرفیت های 32، 64 و 128 گیگابایت در رنگ سفید با بدنه‏ای از جنس پلاستیک، تولید می‏شود.