رونمایی گوشی‏های جدید Gionee با باتری غول‏ آسا

فارنت: شرکت چینی Gionee کم‏کم در حال دست‏وپا کردن شهرت برای گوشی‏های هوشمند خود است. پس از چند بار تصاحب عنوان باریک‏ترین گوشی هوشمند جهان حالا دو عضو جدید از خانواده ماراتن را معرفی کرده است همان‏طور که از نامشان مشخص است با باتری‏های غول‏آسا برای عمر شارژ بیشتر از راه می‏رسند.

هر دو گوشی نسبت به Marathon M۵ یک مزیت بزرگ دارند و آن هم افزوده شدن حسگر اثر انگشت به دکمه Home است. Marathon M۵ Plus که پرچمدار میان‏رده Gionee محسوب می‏شود با چیپست هشت هسته‏ای MT۶۷۵۳ از مدیاتک عرضه خواهد شد. ۳ گیگابایت حافظه رم شبیه به مارتن M۵ اما حافظه داخلی دوبرابری ۶۴ گیگابایتی از سایر مشخصات فنی آن بوده و می‏توانید تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر نیز از طریق کارت حافظه microSD به آن بیفزایید. M۵ Plus با صفحه‏نمایشی ۶ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p FHD عرضه خواهد شد و باتری آن ۵۰۲۰ میلی‏آمپری است. اگر به خاطر داشته باشید M۵ از صفحه‏نمایش کوچک‌تر ۵/ ۵ اینچی اما باتری بزرگ‌تر ۶۰۲۰ میلی‏آمپری استفاده می‏کرد.

به هر حال ام۵ پلاس ۴/ ۸ میلی‏متر ضخامت داشته و ابعاد آن نیز نسبت به یک فبلت ۶ اینچی بسیار مناسب است. این فبلت ۲۰۸ گرم وزن دارد و دوربین‏های ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس Phase Detection در پشت و ۵ مگاپیکسلی در جلو آن را همراهی می‏کنند.M۵ Enjoy نیز در واقع یک گزینه ارزان‏تر برای M۵ محسوب می‌شود. صفحه‏نمایش ۵/ ۵ اینچی این گوشی به جای پنل AMOLED از نوع TFT استفاده کرده، اما همان وضوح ۷۲۰p HD را دارد. ظرفیت باتری نیز از ۶۰۲۰ به ۵۰۲۰میلی‏آمپرساعت کاهش یافته و دوربین اصلی نیز به جای ۱۳ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. هرچند که مدل Enjoy برخلاف مدل پیشین به حسگر اثر انگشت مجهز شده است. سایر مشخصات مانند چیپست Mediatek MT۶۷۳۵ (چهار هسته‏ای)، ۳ گیگابایت رم و اندروید ۱/ ۵ مشابه مدل قبلی است اما حافظه داخلی به ۱۶ گیگابایت کاهش یافته است. این گوشی با قیمتی حدود ۳۱۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.