مدل‌های جدید خانواده  ASUS ZenBook معرفی شدند

دنیای اقتصاد: ایسوس به تازگی مدل‌های جدیدی از خانواده ZenBook‌ها خود را معرفی کرده که مجهز به پلت‌فرم جدید اینتل با نام Sky-Lake است. UX۳۰۳ و UX۳۰۵ دو مدلی هستند که ایسوس به تازگی آنها را به روز کرده است.

این شرکت به تازگی دو نسخه جدید از ZenBook‌های خود را معرفی کرده که به پلت‌فرم جدید اینتل با نام Sky Lake مجهز است. این پلت‌فرم به نوعی انقلابی در دستگاه‌های قابل حمل است که در نهایت از ۳۰درصد کارآیی بیشتر و در عین حال ۱۵درصد مصرف انرژی کمتر بهره می‌برد. این موضوع باعث خواهد شد تا حجم باتری‌ها کم شده در نهایت وزن و ابعاد دستگاه‌ها نیز کمتر شود. این موضوع به معنی این است که باز هم شاهد نازک‌تر شدن و سبک‌تر شدن این دستگاه‌ها خواهیم بود.از دیگر بهبود‌های چشمگیر در این سری می‌توان به افزایش کارآیی پردازنده گرافیکی Intel اشاره کرد که به واسطه آن شما کمتر از کارت گرافیک دوم استفاده خواهید کرد. اولین نکته در مورد این پردازنده گرافیکی پشتیبانی از ۳ نمایشگر با وضوح تصویر۴K به‌صورت همزمان است که نشان از توان بالای این پردازنده‌ها دارد. این موضوع مخصوصا برای دستگاه‌های موسوم به Ultrabook یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود.

UX۳۰۵CA و UX۳۰۵UA: اما پرفروش ترین نوت‌بوک‌های خانواده ZenBook حالا به‌روز شده‌اند. این سری به پردازنده‌های نسل ششم Intel Core i ۷ ۶۵۰۰U و Intel Core M۷-۶Y۷۵ مجهز خواهد شد.UX۳۰۵CA فقط ۲/ ۱ کیلوگرم وزن خواهد داشت و ضخامت آن فقط ۳/ ۱۲ میلی‌متر خواهد بود. UX۳۰۵UA نیز ۳/ ۱ کیلوگرم وزن و ۱۶ میلی‌متر ضخامت خواهد داشت. صفحه نمایش این مدل‌ها ۳/ ۱۳ اینچ از وضوح تصویر QHD+(۳۲۰۰×۱۸۰۰) برخوردار خواهد بود. این موضوع به این معنی است که کاربر بیش از پیش می‌تواند جزئیات تصاویر را مشاهده کند و در نهایت با تصاویری با کیفیت فوق العاده روبه رو خواهد شد. یکی دیگر از نکات جالب در مورد UX۳۰۵ مجهز بودن به دوربین با تکنولوژی Biometric است که می‌تواند از چندین فاکتور برای شناسایی چهره افراد برای ورود به محیط سیستم عامل استفاده کند و این موضوع در مقایسه با تکنولوژی‌های نسل پیشین از دقت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

UX۳۰۳UAوUX۳۰۳UB: قوی‌ترین خانواده نوت بوک‌های سری ZenBook مدل UX۳۰۳ است که در نوع خود انقلابی در زمینه دستگاه‌های Ultrabook محسوب می‌شود. UX۳۰۳UB و UX۳۰۳UA نسخه‌های جدید این سری است که به پردازنده Intel Core i ۷ ۶۵۰۰U مجهز خواهند شد، اما نکته هیجان‌انگیز در مورد این سری مجهز بودن آنها به‌پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GT۹۴۰M است. این موضوع این دستگاه را یک اولترابوک پر قدرت در اجرای بازی‌ها و همچنین پردازش‌های گرافیکی سنگین می‌کند. جنس بدنه UX۳۰۵ مانند گذشته از فلز خواهد بود و در طراحی آن از Zen بهره گرفته شده است و در سه رنگ هیجان‌انگیز و شیک عرضه خواهد شد.