گوشی هوشمند LG V10 در ایران

دنیای اقتصاد: شرکت ال‌جی هفته گذشته در مراسمی از جدیدترین پرچمدار خود در بازار تلفن همراه، گوشی هوشمند LG V۱۰ رونمایی کرد.گوشی هوشمند V۱۰ اولین گوشی هوشمند سری V ال‌جی است که این شرکت آن را با برخی قابلیت‌های اختصاصی مانند نمایشگر دوم، دو دوربین جلو و تنظیمات دستی برای فیلمبرداری عرضه کرده است.

این گوشی از صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰پیکسل بهره می‌برد و ابعاد آن ۷/ ۵ اینچ است. V۱۰ از باتری قابل تعویض ۳ هزار میلی‌آمپرساعتی و درگاه کارت حافظه برخوردار است و ال‌جی اعلام کرده که قرار است اولین گوشی هوشمندی باشد که خط مشی‌های فنی SanDisk (تولیدکننده کارت حافظه) را رعایت کند تا تجربه عکاسی و فیلمبرداری استثنایی در یک تلفن همراه هوشمند را ارائه دهد. ال‌جی در این گوشی از دو لایه محافظ صفحه نمایش گوریلاگلس ۴ برای افزایش مقاومت آن در برابر شکستن استفاده کرده و قاب مقاوم Resilient Dura Guard از استیل ضدزنگ SAE با درجه ۳۱۶L و قاب Dura Skin بسیار محکم نمایشگر را ایمن کرده و آن را در برابر ضربه‌ها و سقوط‌های ناگهانی محافظت می‌کند که نهایتا موفق به کسب استاندارد مقاومت نظامی موسوم به کد ۸۱۰ در آن شده است.

صفحه نمایش دوم این گوشی هوشمند در دو حالت روشن و خاموش صفحه نمایش اصلی می‌تواند کاربردهای جداگانه‌ای داشته باشد که می‌توان به استفاده از آن برای نمایش ساعت، تاریخ و اعلان‌های مختلف و همچنین کنترل قابلیت‌های مختلف هنگام خاموش بودن صفحه نمایش و همچنین میانبر برنامه‌های منتخب، آلارم‌های منتخب، مخاطبان منتخب، نمایش برنامه‌های مورد استفاده اخیر و همچنین پخش‌کننده موسیقی هنگام روشن بودن صفحه نمایش اشاره کرد.همچنین این گوشی مجهز به دو دوربین به‌عنوان دوربین سلفی است که دو دوربین جلو با دو لنز مستقل می‌توانند سلفی‌های ۸۰ درجه یا تصاویر واید ۱۲۰ درجه بدون اعوجاج بگیرند. از قابلیت‌های دوربین این گوشی هوشمند هنگام فیلمبرداری تنظیم سرعت شاتر، نرخ فریم، ISO، بالانس سفید و فوکوس، تنظیم صدا و تمرکز ضبط صدا بر سوژه خاص هنگام فیلمبرداری، لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال (به‌جز هنگام فیلمبرداری ۴K)‌ را می‌توان نام برد.

این گوشی هوشمند همچنین به یک ویرایشگر حرفه‌ای فیلم مجهز شده است که می‌توانید با استفاده از آن فیلم‌های خود را به‌صورت حرفه‌ای ادیت کنید، به آنها موزیک اضافه کنید، روی آنها عنوان بگذارید و در صورت لزوم سرعت آن را کاهش یا افزایش دهید.ال‌جی برای V۱۰ از لحاظ سخت‌افزاری نیز چیزی کم نگذاشته و این محصول به ۴ گیگابایت رم و پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ در کنار دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با لنز دوگانه مجهز است. با این حساب باید دید V۱۰ می‌تواند روند فروش خود را حفظ کند یا اینکه سایر رقبا عرصه را به این محصول خوش‌ساخت تنگ خواهند کرد.