همزمان، نفت‌خام وست‌تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۶۰‌سنت (۰.۸‌درصد) افزایش، ۷۷ دلار و ۵۰‌سنت در هر بشکه فروخته شد. روز جمعه ۱۷ نوامبر قراردادهای هر دو شاخص با افزایش ۴‌درصدی منعقد شدند. این افزایش به‌دنبال گزارش‌هایی از سه منبع اوپک به اشتراک گذاشته شده با رویترز بود که نشان می‌داد این گروه تولیدکننده - متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آنها از جمله روسیه - قصد دارد در جلسه ۲۶ نوامبر در مورد امکان اجرای کاهش بیشتر عرضه نفت بحث کند. خورخه لئون، معاون ارشد تحقیقات بازار نفت در شرکت ریستاد انرژی گفت: عربستان‌سعودی، رهبر اوپک، با محدود‌کردن عرضه، میل به بالا نگه‌داشتن قیمت نفت را متعادل می‌کند و می‌داند که انجام این کار منجر به کاهش بیشتر سهم بازار خواهد شد.

لئون با اشاره به برآوردهای صندوق بین‌المللی پول از نفت عربستان گفت: بازارهای نفت به‌دنبال این هستند که ببینند آیا عربستان‌سعودی این کاهش‌‌‌‌‌‌‌‌ها را تا سال‌۲۰۲۴ تمدید می‌کند، یا تصمیم می‌گیرد به‌تدریج آنها را کاهش دهد یا صرفا در پایان سال‌جاری سیاست جدیدی را اتخاذ می‌کند. به گفته تونی سیکامور، تحلیلگر IG، تحلیل‌ها نشان می‌دهد که سعودی‌‌‌‌‌‌‌‌ها باید حداقل تا ژوئن ۲۰۲۴ به قربانی‌کردن سهم خود در بازار ادامه دهند تا به سطح قیمتی مطلوب دست‌یابند.  سیکامور پیش‌بینی کرد که قیمت نفت‌خام WTI می‌تواند به ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد که این امر به دلیل اعلام احتمال کاهش بیشتر از سوی اوپک در نشست آتی خود تقویت می‌شود.  

با این حال، اگر قیمت‌ها به کمتر از ۷۲ دلار کاهش یابد، ممکن است از دولت بایدن خواسته شود که ذخایر استراتژیک نفت ایالات‌متحده را پر کند. سیکامور ابراز خوش‌بینی و اظهار کرد: «همه این‌ها نشان می‌دهد که احتمال بازگشت قیمت‌ها در نیمه اول این هفته وجود دارد.»  سرمایه‌گذاران بر اختلالات احتمالی در تجارت نفت‌خام روسیه به‌دنبال تحریم‌های ایالات‌متحده بر روی سه کشتی حامل نفت سوکول به هند نظارت می‌کنند. تصمیم مسکو برای لغو ممنوعیت صادرات بنزین و کاهش محدودیت‌های صادرات دیزل می‌تواند به عرضه جهانی سوخت کمک کند.