هدف‌گذاری تولید  1.5میلیارد مترمکعب گاز

وی افزود: همچنین افزایش تولید روزانه ۶‌میلیون مترمکعب از میدان گازی خانگیران در شمال‌شرق کشور در شهرستان سرخس انجام شده‌است. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: ۳‌میلیون متر‌مکعب افزایش تولید جدید مربوط به بهره‌‌‌‌‌برداری رسمی از چاه‌‌‌‌‌های ۷۶ و ۷۸ میدان خانگیران و ۳‌میلیون متر‌مکعب نیز مربوط تولید و برداشت بیشتر از مخزن ذخیره‌سازی شوریجه دی است. خجسته‌‌‌‌‌مهر با تاکید بر اینکه با افزایش ۶‌میلیون متر‌مکعبی، تولید گاز از میدان خانگیران به حدود ۷۰‌میلیون متر‌مکعب در روز می‌رسد، افزود: اهمیت این موضوع آنجاست که این میدان، گاز مورد‌نیاز شمال‌شرق کشور را تامین می‌کند. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: این میدان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و توان تولیدی موقعیتی ویژه، ممتاز و راهبردی دارد، بنابراین شرکت ملی نفت ایران توسعه این میدان گازی را برای افزایش و پایداری تولید گاز در اولویت قرار داده‌است.

وی اعلام کرد: در ۸ ماهه نخست امسال حدود ۳.۲میلیارد متر‌مکعب ذخیره‌سازی گاز در میدان‌های سراجه قم و شوریجه دی در سرخس انجام شده که نسبت به ۱۰ سال‌گذشته حداکثر حجم گاز ذخیره‌سازی انجام شده‌است. وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی گاز یک راهبرد مهم برای کشور است، افزود: میدان خانگیران از این نظر اهمیت بالایی دارد. معاون وزیر نفت بیان کرد: برنامه داریم در آینده توسعه میدان گازی خانگیران را انجام دهیم. در این زمینه افزون بر اقدام‌های توسعه‌‌‌‌‌ای، کارهای جدید اکتشافی را نیز دنبال می‌کنیم زیرا نتایج مطالعات ژئوفیزیکی به ما نشان‌داده ظرفیت‌های هیدروکربوری جدید در میدان خانگیران وجود دارد. خجسته‌‌‌‌‌مهر با تاکید بر اینکه اکنون در کل شرکت ملی نفت ایران روزانه بیش از یک‌میلیارد متر‌مکعب گاز تولید می‌شود، گفت: همکاران صنعت نفت در همه مناطق عملیاتی از میدان مشترک پارس‌جنوبی تا منطقه خانگیران اهتمام ویژه‌ای برای تولید پایدار گاز دارند. 

وی با اشاره به اینکه از این حجم تولید گاز در کشور، ۲۴۰‌میلیون متر‌مکعب مربوط به شرکت نفت مناطق مرکزی است، افزود: ۷۰‌میلیون متر‌مکعب در منطقه خانگیران تولید می‌شود.مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: برنامه شرکت این است که تا سال‌های آینده با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰‌میلیارد دلار ظرفیت تولید گاز کشور به ۱.۵میلیارد متر‌مکعب در روز افزایش پیدا کند. خجسته‌‌‌‌‌مهر با بیان اینکه در دولت سیزدهم به‌صورت جدی به‌دنبال برنامه‌‌‌‌‌ریزی و آماده‌‌‌‌‌کردن شرایط لازم برای افزایش ظرفیت تولید گاز هستیم، ادامه داد: حداکثر تولید گاز را انجام می‌دهیم تا به رشد اقتصادی مطلوبی برسیم.

وی با بیان اینکه افزون بر ایجاد رفاه و آسایش برای مردم با تولید گاز در کشور باید در مصرف گاز صرفه‌جویی شود، گفت: باید صرفه‌جویی کنیم تا بتوانیم از گازی که در اختیار داریم برای رشد اقتصادی، رشد صنعت، ارتقای نیروگاه‌ها و افزایش تولید ثروت در کشور استفاده کرده و برای امر صادرات اختصاص دهیم.معاون وزیر نفت تاکید کرد: ما در شرکت ملی نفت ایران مدیریت تولید را بر عهده داریم و مردم در سراسر کشور مدیریت مصرف را بر عهده داشته باشند. خجسته‌‌‌‌‌مهر با بیان اینکه امروز فرصت مغتنمی‌است تا این اقدام جهادی را تبریک بگوییم، گفت: همه ما قدردان خدمتگذاران جمهوری‌اسلامی ایران هستیم و از همه کارگران، کارکنان و مدیران که در بخش‌های مختلف صنعت نفت مشغول هستند، قدردانی می‌کنم. وی افزود: شرکت ملی نفت ایران در منطقه سرخس ۳۰۰‌میلیارد‌تومان اعتبارات مسوولیت اجتماعی اختصاص‌داده که به‌تدریج اجرا می‌شود. بر اساس این گزارش، افزایش تولید گاز از میدان خانگیران سبب پایداری شبکه گازرسانی در ۶استان‌‌‌‌‌ خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان می‌شود.