طبق اعلام مرکز آمار آلمان، تورم در بخش مواد غذایی به ۵/ ۴ درصد رسیده است.  متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۱ برابر با ۱۱/ ۲ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۵۴/ ۱۱ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۶۲/ ۷ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است. بر مبنای ماهانه نیز تورم آلمان در این ماه منفی ۲/ ۰ درصد اندازه‌‌گیری شده که ۳/ ۰ درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آنها در نظر نمی‌گیرد، در این ماه به ۱/ ۲ درصد رسیده است.

همچنین مانند بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی، نرخ تورم در اسپانیا افزایش پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که تورم سالانه این کشور تا پایان ماه نوامبر با ۲/ ۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۶/ ۵ درصد رسیده است.  این نرخ تورم که بیشترین نرخ تورمی اسپانیا در طول ۱۹ سال اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت افزایش تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته است که تورم آن به ۳/ ۱۱ درصد رسیده است. تورم بخش لباس و پوشاک نیز ۲/ ۱ درصد است. در بین دیگر بخش‌ها، نرخ تورم در بخش فرهنگ و آموزش به ۴/ ۱ درصد و در تنباکو به ۲/ ۰ درصد رسیده است.

نرخ تورم ماهانه در اسپانیا با ۱/ ۰ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۷/ ۰ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم اسپانیا در بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۱ معادل ۴۱/ ۳ درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده، مربوط به ماه اکتبر ۱۹۸۰ با ۵/ ۱۵ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ماه سپتامبر ۲۰۰۹ با منفی ۶/ ۱ درصد بوده است.