به گزارش روابط عمومی بانک شهر، سیدمحمدمهدی احمدی در مراسم طرح آب شیرین‌کن تقطیری ۲هزار و ۵۰۰مترمکعبی، ایستگاه تنظیم و تقلیل فشار گاز و واحد جدید امور مشترکان شرکت آب و برق کیش که با حضور حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه صنعتی، سید علیرضا سید اردوبادی رئیس هیات‌مدیره شرکت آب و برق کیش و جمعی از مسوولان این جزیره برگزار شد، افزود: با بهره‌برداری از طرح آب شیرین‌کن ظرفیت تولید آب در این جزیره به بیش از ۲۴هزار مترمکعب در هر روز می‌رسد که حدود ۱۰درصد بیشتر از قبل است.

احمدی با بیان اینکه ایستگاه تنظیم و تقلیل فشار گاز نیز با ظرفیت ۸هزار مترمکعب احداث شده است، افزود: برخورداری از بالاترین سطوح کیفی طراحی، اجرا و تجهیزات مطابق با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران از ویژگی های این ایستگاه است. او خاطرنشان ساخت: برای این ۲ طرح، سرمایه گذاران شرکت آب و برق کیش یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. مدیرعامل بانک شهر راه اندازی یک واحد تولید و بسته‌بندی آب نوشیدنی و افزایش تولید برق را جزو برنامه‌های بانک شهر تا پایان سال برای افزایش رفاه مردم کیش بیان کرد و گفت: از مزایای اجرای این طرح‌ها می‌توان به اشتغال‌زایی و رضایت‌مندی مردم اشاره کرد.

سیدعلیرضا سید اردوبادی، رئیس هیات‌مدیره شرکت آب و برق کیش نیز با اشاره به بهره‌برداری از نهمین واحد آب شیرین‌کن تقطیری در کیش گفت: این مهم پس از گذشت ۱۱سال و برای افزایش تولید آب شرب برای ساکنان و گردشگران جزیره کیش و در سالی که به اسم «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامیده شده است، محقق شد. اردوبادی با بیان اینکه این آب شیرین‌کن دانش‌بنیان و به دست توانمند متخصصان داخلی تولید شده است، تصریح کرد: با افزوده شدن این آب شیرین‌کن، ظرفیت تولید آب شرکت آب و برق کیش حدود ۱۰درصد افزایش می‌یابد که کمک شایانی در تامین آب آشامیدنی کیشوندان و گردشگران خواهد کرد.