برندی مک‌هیل، رئیس بنیاد‌سیتی و رئیس سرمایه‌گذاری و توسعه جامعه در سیتی گفت: «بسیاری از خانواده‌ها در سرتاسر جهان هر روز در تلاش هستند و نمی‌دانند چه زمانی و از کجا معیشت خود را تامین خواهند کرد. رئیس این بنیاد افزود: «ما عوامل اقتصادی را درک می‌کنیم که در تشدید این بحران فزاینده نقش دارند. هدف ما از این RFP کمک به توانمندسازی سازمان‌های مختلف غیرانتفاعی و بشردوستانه است که برای تاثیر مثبت و یافتن راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر در جوامع خود تلاش می‌کنند.» برای این ‌RFP، بنیاد سیتی به پروژه‌ها در چهار زمینه اولویت خواهد داد:

دسترسی: از تلاش‌هایی حمایت کنید که دسترسی به غذای مقرون به صرفه و سالم را برای جوامع کم درآمد افزایش می‌دهد.

کاهش بار مالی: بهبود مقرون به صرفه بودن غذا از طریق تلاش‌های تامین مالی جامعه که به کاهش بار مالی روی جوامع کم درآمد کمک می‌کند.

منابع: پرداختن به چالش‌ها در زنجیره تامین مواد غذایی که منجر به مزایای اجتماعی مثبت می‌شود، مانند ایجاد فرصت‌های شغلی و ایجاد مشاغل جدید.

افزایش انعطاف‌پذیری امنیت غذایی: افزایش تعداد منابع موجود که جوامع کم درآمد را قادر می‌سازد تا برای اختلالات امنیت غذایی در طول بحران‌ها آماده شوند و به‌طور موثرتری به آنها پاسخ دهند. لیزا هنشاو، رئیس بنیاد جهانی شهروند نیز گفت: بحران امنیت غذایی یکی از مبرم‌ترین مسائلی است که جهان امروز با آن مواجه است. همان‌طور که بیش از ۱۰ سال است با سیتی همکاری می‌کنیم. ما تاثیر مثبت و حمایت مستقیم شما را برای کمک به خارج کردن نیازمندترین جوامع از فقر دیده‌ایم.