7 copy

با رشد قیمت دلار در بازار روز نخست هفته قیمت سکه طلا طرح جدید نیز دچار نوسانات افزایشی شد و هر قطعه از این کالای سرمایه‌ای حدود 600هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد.

 دلار شنبه سر به سر با پنج‌شنبه

در حالی که طی معاملات روز‌های پایانی هفته گذشته قیمت دلار آزاد حدود 800تومان کاهش یافته بود و به رقم 48 هزار و 600 تومان رسیده بود، نخستین معاملات این ارز در صبح روز شنبه در کانال 49 هزار تومانی آغاز شد. مشاهدات به‌عمل آمده از روند قیمت دلار در بازار روز گذشته حاکی از بازه نوسان وسیع این ارز در کانال 49 هزار تومانی دارد، اما در نهایت هر برگ از این اسکناس آمریکایی با رشد 800تومانی خود، افت قیمت روز پنج‌شنبه را سر به سر کرد و به نرخ روز چهارشنبه هفته گذشته یعنی رقم 49 هزار و 400 تومان رسید.

در حالی که روند نرخ‌ها در بازار روز شنبه افزایشی بود، برخی از تحلیل‌گران از جو کاهشی حاکم بر بازار سخن به میان آوردند. در روز‌های پایانی هفته گذشته برخلاف تکذیب دستیابی به توافق توسط وزارت امور خارجه آمریکا، روزنامه نیویورک‌تایمز در این کشور به بررسی مفاد قرارداد احتمالی ایران و آمریکا پرداخت.

 به‌طور کلی می‌توان گفت که از دیدگاه روزنامه مذکور این توافق در حالت توقف در برابر توقف بوده و حالت پیشرو ندارد، به‌طور مثال در برابر تعهدی مبنی بر عدم غنی‌سازی بیش از 60درصد توسط ایران در مقابل آمریکا نیز متعهد می‌شود به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نیفزاید. عده‌ای از کارشناسان بازار تهران با استناد به موارد ذکر شده بر این باورند که اخبار این‌چنینی حتی اگر توسط منابع مختلف تکذیب شوند تاثیر خود بر رفتار معامله‌گران را نشان داده و مانع از شروع روند افزایشی جدید در بازار می‌شوند.