به گزارش راشاتودی، متوسط نرخ بهره وام مسکن دو ساله با نرخ ثابت بهره برای خریداران جدید ملک مسکونی در انگلیس در روز دوشنبه به ۰۱/ ۶ درصد افزایش یافت و به بیشترین میزان از زمان دسامبر ۲۰۲۲ تاکنون رساند.

بر اساس گزارش «مانی فکتز»، فراهم‌‌کننده اطلاعات املاک و مستغلات در انگلیس، این نرخ در روز جمعه ۹۸/ ۵ درصد بود. نرخ بهره وام مسکن پنج ساله نیز از ۶۲/ ۵ درصد به ۶۷/ ۵ درصد افزایش یافته است. این افزایش سبب شد تا تعداد معاملات وام مسکن موجود به‌شدت کاهش یابد. در آستانه افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی انگلستان، هزینه‌های مربوط به وام مسکن در روزهای اخیر به‌شدت افزایش یافته است.

این بانک احتمالا در روز پنج‌شنبه برای سیزدهمین بار متوالی، هزینه‌های استقراض (نرخ بهره) را در تلاش برای مهار تورم افزایش خواهد داد. پیش‌‌بینی می‌شود، بیش از یک چهارم از صاحبان خانه‌های انگلیسی که وام مسکن با نرخ ثابت دارند، پس از اتمام قراردادهای فعلی‌‌شان، با افزایش شدید پرداخت‌‌های ماهانه خود مواجه شوند. بانک مرکزی انگلیس در ماه مه ‌اعلام کرد‌ ۳/ ۱میلیون وام مسکن با نرخ بهره ثابت تا پایان سال ۲۰۲۳ سررسید و تعداد زیادی در سال ۲۰۲۴ تمدید خواهند شد.