ایران در سال ۲۰۲۱ از نظر نسبت بدهی عمومی به تولید ناخالص داخلی در رتبه ۱۳۸ قرار گرفته بود، اما در سال ۲۰۲۲ به جایگاه ۱۴۸ دست یافته است که نشان می‌دهد ایران طی این سال در رده‌بندی کشورهای بدهکار جهان ۱۰ پله پایین آمده است. بر این اساس بدهی عمومی ایران از ۱۴۷ کشور در سال ۲۰۲۲ کمتر بوده است و تنها ۳۲ کشور بدهی عمومی کمتری در مقایسه با ایران در این سال داشته‌اند. از جمله کشورهایی که بدهی عمومی بیشتری نسبت به ایران در سال میلادی گذشته داشته‌اند می‌توان به این کشورها اشاره کرد: اسپانیا، فرانسه، کانادا، انگلیس، مصر، هند، اتریش، آمریکا، آلمان، مالزی، استرالیا، الجزایر، قطر، بحرین و عراق.  نسبت بدهی عمومی آمریکا به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۱۶/ ۱ درصد بوده که با توجه به اینکه این کشور بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا را دارد رقم بسیار قابل توجهی است. آمریکا از این نظر در رتبه ۱۲ جهان قرار گرفته است.

نسبت بدهی عمومی آمریکا به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵/ ۳‌برابر ایران بوده است. انگلیس نیز بیست و سومین کشور بدهکار جهان شناخته شده و نسبت بدهی عمومی این کشور به تولید ناخالص داخلی ۰۲۶/ ۱‌درصد برآورد شده که سه برابر ایران بوده است. براساس این گزارش، ژاپن بدهکارترین کشور جهان در سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. نسبت بدهی عمومی به تولید ناخالص داخلی این کشور در این سال ۶۱۲/ ۲ درصد برآورد شده است که بیشتر از هر کشور دیگری در جهان بوده است. یونان با نسبت ۷۷۴/ ۱درصدی بدهی عمومی به تولید ناخالص داخلی در رتبه دوم و اریتره با ۶۳۷/ ۱درصد در رتبه سوم از این نظر قرار گرفتهاند. ونزوئلا، ایتالیا، سنگاپور، جمهوری دموکراتیک لائو، سودان، کیپ‌ورد و بوتان به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم را از این نظر به خود اختصاص دادهاند. 

برونئی دارالسلام نیز با نسبت ۰۲/ ۰ درصدی بدهی عمومی به تولید ناخالص داخلی در انتهای جدول بدهکارترین کشورهای جهان قرار گرفته است. کویت با نسبت ۰۲۹/ ۰ درصدی بدهی عمومی به تولید ناخالص داخلی یک پله بالاتر از برونئی دارالسلام و در جایگاه ۱۷۹ جهان قرار گرفته است. برخی کشورهای دیگر که بدهی کمتری نسبت به ایران در سال ۲۰۲۲ داشته‌اند عبارتند از: ترکمنستان، روسیه، عربستان، دانمارک، امارات، ترکیه، سوئد و پرو.