این همکاری موجب تسهیل روند جذب HSBC پس از فروپاشی بانک مادر ‌SVB، در اوایل سال اخیر شد. سام وودز (Sam Woods)، قائم‌مقام بانک مرکزی انگلیس گفت: بانک مرکزی به دنبال مدیریت شعب خارجی است که تحت نظارت شدید قانون‌گذاران کشور‌های خود هستند. شعب فرعی باید مستقیما توسط بانک مرکزی انگلیس قانون‌گذاری شوند و ذخیره قانونی جداگانه‌ای نگهداری کنند.

لندن در مدیریت شعب خارجی پیشتاز است که علت اصلی رتبه مناسب انگلیس در رقابت نهاد‌های مالی جهان شده است. او افزود: ساختار رقابتی بانک مرکزی انگلیس در مدیریت شعب تغییری نخواهد کرد، اما با بررسی و ارتقای موارد خاص می‌توان بهبودی در این زمینه مشاهده کرد. تجربه تلخ بانک مرکزی انگلیس با SBV موجب تجدید رویکرد در خصوص نحوه نظارت به شعب خارجی بر اساس سطح سپرده‌گذاری شد. وودز گفت: تمرکز اصلی ما روی شعب خارجی است که خدمات ضروری را ارائه می‌دهند. بدون این اقدام، آیا می‌توان برای شناسایی و رسیدگی به سایر شرکت‌هایی که ممکن است شبیه SVB UK رشد کنند، به معیار‌های موجود در فعالیت‌های شعبه اعتماد کرد؟ شرکت‌های مالی SVB و Credit Suisse پس از فروپاشی، در اوایل سال جاری، توسط UBS تصاحب شدند. فروپاشی دو شرکت مالی موجب طرح سوالی شد؛ آیا قوانین وضع شده پس از بحران مالی ۲۰۰۸ برای معافیت مالیاتی وام‌دهندگان ورشکسته، منطقی و مناسب است؟ طبق گفته‌های وودز، سقوط CS و SVB تجربه‌ای دیگری بود تا اثر دومینووار سقوط بانک‌ها را مشاهده کنیم. بدین‌ترتیب، فضای مطالعه و بهبود ظرفیت، برای فروپاشی مالی تحت کنترل و بدون اثرات مسری، هنوز زیاد است. نقدینگی و دارایی بیشتر لزوما پاسخ مناسبی به سال‌ها مخاطرات بانکی نخواهد بود، بهترین قوانین هم بدون نظارت و یک مدل پایدار بانکی بی‌فایده‌اند. بریتانیا ‌مانند ایالات متحده و اروپا در حال اجرای آخرین مرحله از قوانین سختگیرانه سرمایه، تحت عنوان «بازل سه» است. این قوانین پس از بحران مالی ۲۰۰۸ تدوین شدند.

بانک‌ها به وسیله لابی در بانک مرکزی انگلیس، به دنبال کاهش محدودیت‌های سرمایه‌ای بودند. اما اجرای بازل سه پاسخ قاطعی به تلاش‌های آنهاست. وودز گفت: ما در قانون‌گذاری، نگرانی‌های مهم را بازتاب می‌دهیم، بدین‌ترتیب وام‌دهی به شرکت‌های کوچک و رتبه‌بندی نشده را محدود ساختیم. فروپاشی SVB، نهاد نسبتا کوچک مالی، قوانین بانک مرکزی انگلیس در راستای تسهیل دارایی برای وام‌دهندگان کوچک را محدود نخواهد ساخت.