دیدار وزیر اقتصاد با دبیرکل آنکتاد

وزیر اقتصاد با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان تاکید کرد که شرایط کشورها از جمله اعمال این تحریم‌های ظالمانه باید در اجرای مطالباتی که مطرح شد، درنظر گرفته شود. او همچنین گفت که آنکتاد و سازمان‌ملل باید در این موضوع حساس باشند و علاوه‌بر تجدیدنظر در سهم کشورها در توسعه‌پایدار باید نسبت به انتقال تکنولوژی و کمک‌های دیگر همراهی کنند تا پروژه‌های موردنظر و اهداف آنکتاد در راستای توسعه‌پایدار و رعایت اصول محیط‌زیستی تسریع شود. ربکا گرینسپن، دبیرکل آنکتاد با تایید سخنان وزیر اقتصاد ایران، دستور داد تا درباره روش ارائه آمارهایی که باید از سوی کشورها ارائه شود جلسه ویژه کارشناسی برگزار شود. این نشست با موضوع متدولوژی ارائه آمار از سوی کشورهای عضو سازمان‌ملل درخصوص سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه‌پایدار و انرژی‌های نو برگزار خواهد شد تا درباره این روش توافق شود.   

دبیرکل آنکتاد از حضور جمهوری‌اسلامی در سطح وزیر در این اجلاس تقدیر و تاکید کرد در موضوعات مربوط به توسعه‌پایدار تجارب ایران به کشورهای دیگر منتقل شود. بر اساس این گزارش هشتمین دوره مجمع جهانی سرمایه‌گذاری (WIF)، در ابوظبی با شرکت بیش از ۷۰۰۰سهامدار سرمایه‌گذاری از ۱۶۰ کشور آغاز شد. این مجمع گروهی برجسته از رهبران، سران کشورها، تصمیم‌گیرندگان، رهبران تجاری، مدیران ارشد شرکت‌های چند ملیتی و نمایندگان جامعه مدنی از سراسر جهان را گردهم می‌آورد.  

از زمان آغاز به‌کار، WIF به یک پلتفرم جهانی پیشرو تبدیل شده‌است که سهامداران کلیدی را برای شکل‌دادن به سیاست‌ها و استراتژی‌ها جهت رسیدگی به چالش‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در سراسر جهان دور هم جمع می‌کند. اجلاس یادشده امسال بر «سرمایه‌گذاری در توسعه‌پایدار» متمرکز است و موضوعاتی از جمله امنیت غذایی، انرژی پایدار، زیرساخت‌های بهداشتی و چالش‌ها و راه‌حل‌های زنجیره‌‌‌‌‌‌‌‌های تامین جهانی را دنبال می‌کند.علاوه بر محتوای فنی، این اجلاس حاوی جلسات و کنفرانس‌های اختصاصی، جلسات گفت‌وگو و سمینارها و مجموعه‌ای از کنفرانس‌‌‌‌‌‌‌‌های تخصصی با موضوعاتی مانند انرژی پایدار و توسعه کارآفرینی است./شادا