13 copy

به عقیده کارشناسان ارزی رشد قیمت‌های صورت گرفته در شرایط بازار نیمه تعطیل بوده و از اعتبار کافی برخوردار نیستند. همچنین این افراد معتقدند که با شروع بازار در هفته پیش‌رو به احتمال زیاد بازار شاهد تخلیه این هیجانات خواهد بود. علاوه بر آن حمایت بانک مرکزی نیز می‌تواند رشد قیمت‌های صورت گرفته را جبران کند. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در واپسین معاملات نقدی روز پنج‌شنبه با حدود 350 تومان رشد نسبت به نرخ‌های پیشین به رقم 51 هزار و 850 تومان رسید. هر قطعه سکه طلا نیز تحت تاثیر رشد قیمت دلار در بازار روز پنج‌شنبه حدود 420 هزار تومان گران شد و در رقم 29 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

 دلار از کورس افزایشی جاماند

تابلو‌های بازار ارز تهران در روز پنج‌شنبه 11 آبان ماه سبز بود. با افزایش سطح ریسک‌های سیاسی در رابطه با سخنرانی جدید رهبر حزب‌الله، روند نرخ‌ها در بازار افزایشی شد. اما نکته جالب توجه این است که دلار از روند افزایشی بازار به نوعی جا ماند؛ چرا که نرخ دیگر ارز‌ها مانند یورو و پوند رشد قیمت‌های چشمگیر‌تری را تجربه کردند. هر برگ اسکناس یورو در روز‌های پایانی بازار روز پنج‌شنبه حدود هزار تومان گران‌تر از نرخ روز چهارشنبه در رقم 55 هزار و 615تومان به فروش رسید. پوند نیز در بازار این روز 850 تومان رشد کرد و در رقم 63 هزار و 630 تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت اسکناس آمریکایی در بازار آخرین روز معاملاتی هفته گذشته تنها 350تومان نوسان کرد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات نقدی روز چهارشنبه در رقم 51 هزار و 500 تومان به فعالیت خود پایان بخشیده بود، در بازار صبح روز پنج‌شنبه با حدود 200 تومان افزایش در رقم 51 هزار و 700 تومان آغاز به کار کرد. با عبور بازار از ساعات میانی خود نرخ این ارز مجددا دچار رشد قیمت شد و در نهایت در رقم 51 هزار و 850 تومان به نوسان روزانه خود پایان بخشید.

البته گفتنی است که شیب روند افزایشی دلار در معاملات فردایی بازار روز پنج‌شنبه تند‌تر بود. قیمت دلار فردایی در عصر این روز در کانال قیمتی 52 هزار تومانی ثبت شد. سکه طلا نیز در این روز 420 هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد. نیم و ربع سکه نیز هر یک به ترتیب 50 و 40 هزار تومان گران شده و در ارقام 15 میلیون و 550 هزار تومان برای نیم سکه و 10 میلیون و 590 هزار تومان برای ربع سکه معامله شدند.