گروه بازرگانی: یکشنبه شب دور جدید نشست روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن ایران، تعاون ایران و اصناف با حضور معاونان پارلمانی سه اتاق به منظور هماهنگی بیشتر برای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و کمک به بخش خصوصی برگزار شد.

براساس این گزارش، نشست روسای سه اتاق با دستور کار ایجاد وحدت رویه برای پیگیری مطالبات بخش غیردولتی اقتصاد و کاهش دخالت‌های دولت در جریان فعالیت‌های اقتصادی مردم همچنین برنامه ششم توسعه کشور به کار خود پایان داد. این نخستین نشست کاری غلامحسین شافعی، رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران در جمع روسای اتاق‌های تعاون و اصناف بود. به گزارش سایت اتاق تعاون ایران، در این نشست که به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون، سیدمحمد کریمی عضو هیات‌مدیره اتاق تعاون، ماشاالله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون، خلیل‌زاده عضو اتاق تعاون و رئیس اتحادیه تعاونی مرزنشینان کشور و علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران حضور داشتند. بررسی عملکرد دولت در تدوین برنامه ششم توسعه کشور نیز از دیگر محورهای مهم این نشست بود. بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در این نشست درخصوص برنامه ششم توسعه گفت: توقع بخش غیردولتی اقتصاد در برنامه ششم توسعه کشور محقق نشد و درصورت تثبیت آن، بدون اعمال نظارت فنی و کارشناسی، منجر به عقبگرد و افزایش مشکلات خواهد شد.

وی افزود: درباره سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد «اقتصاد مقاومتی» باید یک وحدت رویه و یک برنامه جامع اقدام مشترک میان سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف تدوین شود تا حصول نتیجه با سهولت به‌دست آید. همچنین علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز بر تقویت همکاری‌های سه‌جانبه میان بخش‌های غیردولتی تاکید کرد و گفت: در جریان اقتصاد مقاومتی، ضعیف عمل کرده‌ایم و با وجود ضعف بخش‌های دولتی، بخش خصوصی هم عملکرد چندان قابل دفاعی ندارد. وی افزود: با ایجاد وفاق میان بخش‌های مردمی اقتصاد، باید مقابل سیاست‌های ضد و نقیض دولت نسبت به فعالیت‌های بخش خصوصی ایستاد و در این‌باره باید استراتژی مشترک و واحدی تدوین شود. علاوه بر این، غلامحسین شافعی که اولین نشست کاری خود را در حضور روسای اتاق‌های تعاون و اصناف گذراند، در افزایش همدلی و ارتباط با دولت برای ایجاد زیرساخت‌های لازم، فضای کسب‌وکار تاکید کرد و اتحاد سه اتاق را در راستای منافع بخش غیردولتی اقتصاد عنوان کرد.