رییس انجمن پسته ایران از کاهش مجدد قیمت پسته خبر داد.

محسن جلال پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت پسته تا پایان امسال بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. وی افزود: در حال حاضر پسته مورد نیاز بازار داخلی به خوبی تامین شده است و همه فروشگاه‌های عرضه مستقیم در حال فروش پسته هستند. رییس انجمن پسته ایران ادامه داد: پسته هر کیلو ۳۰ هزار تومان به گونه مناسبی در کشور توزیع شده و هم‌اکنون در حال فروش است و صادرات آن نیز به روال خود و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است. وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۶۰ تا ۷۰ هزار تن پسته در کشور ذخیره شده است که پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر ۱۰ هزار تن در دوره محصولی در کشور مصرف می‌شود و باید همه تلاش خود را به کار ببندیم تا مابقی آن را صادر کنیم.

جلال پور بیان کرد: افزایش قیمت دلار و همچنین افزایش قیمت جهانی خشکبار از جمله پسته، مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت این محصول در داخل کشور بوده است. وی عنوان کرد: به دنبال کاهش بیشتر قیمت پسته هستیم و با توجه به نیاز بازار و همچنین تقاضای موجود، پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲۵ اسفند ماه، شاهد کاهش قیمت پسته در سطح کشور باشیم.

هم‌اکنون قیمت پایه پسته درجه یک کیلویی ۴۵ هزار تومان است و پسته ممتاز نیز با قیمت کیلویی ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.