خبرگزاری مهر- گمرک جمهوری اسلامی ایران، بخشنامه‌ای به منظور انجام تشریفات خروج موقت وسایل نقلیه غیرموتوری (تریلر و نیمه‌تریلر) فاقد شماره نیروی انتظامی، حداکثر تا پایان فروردین‌ماه ۹۲ را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد: انجام تشریفات خروج موقت وسایل نقلیه غیرموتوری فاقد شماره نیروی انتظامی حداکثر تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۲ بلامانع است. حسن علیدوستی، مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به مصوبه شورای معاونین (۳۰/۱۱/۹۱) انجام تشریفات خروج موقت وسایل نقلیه غیرموتوری (تریلر و نیمه‌تریلر) فاقد شماره نیروی انتظامی، حداکثر تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۲ با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه بلامانع است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه سوءاستفاده احتمالی (تعویض وسایل نقلیه غیرموتوری مزبور در خارج از کشور) لازم است پلمب شماره‌دار به نقاطی از وسایل نقلیه الصاق و شماره پلمب‌‌ها در اظهارنامه و پروانه درج و ظهرنویسی اظهارنامه نیز با ذکر مشخصات کامل وسایل نقلیه اظهار شده انجام شود تا در هنگام برگشت امکان کنترل و مطابقت وجود داشته باشد.