ایسنا- مصرف‌کنندگان نباید تخم‌مرغ را تا آذر ماه سال آینده، بیش از شانه‌ای ۷۴۰۰ تومان بخرند و در صورت مشاهده فروش این محصول بیش از نرخ مصوب، مغازه‌های گران‌فروش را به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، تعزیرات یا سامانه ۱۲۴ معرفی کنند. به گزارش ایسنا، نیمه اول امسال بود که بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده میان اتحادیه‌ مرغداران مرغ تخم‌گذار و شرکت پشتیبانی امور دام، تنظیم بازار تخم‌مرغ به این اتحادیه واگذار شد که بر اساس آن، قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف تا آذر ماه سال آینده، ۶۶۰۰ تا ۷۴۰۰ تومان تعیین و مقرر شد که در صورت افزایش قیمت، باید با متوقف شدن صادرات، تعادل در بازار ایجاد شود.

این در شرایطی است که بر اساس گزارش‌های میدانی، طی دو - سه هفته اخیر، قیمت تخم‌مرغ در مغازه‌های سطح شهر به شانه‌ای ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان افزایش یافته است و صادرات آن هم همچنان ادامه دارد؛ البته، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار به عنوان مجری تنظیم بازار تخم‌مرغ این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید: نه تنها قیمت این محصول در دامنه تعیین شده قرار دارد، بلکه کاهش نیز یافته است.

هدایت اصغری گفت: این اتحادیه آمادگی دارد برای تثبیت و کاهش قیمت تخم‌مرغ، این محصول را در هر نقطه‌ای از کشور توزیع کند. وی افزود: با توجه به افزایش تولید تخم‌مرغ و کند‌ شدن روند صادرات در ماه‌ گذشته، قیمت این محصول در بازار مصرف ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش یافته و هر کیلوگرم تخم‌مرغ به طور میانگین ۲۷۰۰ تومان فروخته می‌شود.

اصغری گفت: قیمت خرید تخم‌مرغ از درب مرغداری در استان اصفهان کیلویی ۲۸۵۰ تومان و در استان‌های تهران و خراسان رضوی کیلویی ۲۶۰۰ تومان است. او تصریح کرد: در حال حاضر تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار، شهرداری و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا مانند نمایشگاه مصلای تهران کمتر از شانه‌ای ۷۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.