وی افزود: فروش‌های فوق‌العاده در ایام پایانی سال جایگزین مناسبی برای نمایشگاه‌های بهاره است و واحدهای صنفی از آن استقبال می‌کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم  رئیس امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت از الزام نظارت اتاق اصناف ایران در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و لزوم دریافت مجوز از سازمان صنعت و معدن استان‌ها خبر داد. رئیس اتاق اصناف ایران همچنین با بیان اینکه نقش اصناف در گرانی کالاها صفر است، گفت: عوامل دیگری از قبیل افزایش نرخ ارز در افزایش قیمت کالاها موثر است.

فاضلی با تاکید بر اینکه تلاش اصناف بر این است تا کالاها با کمترین افزایش قیمت در شب عید به مردم عرضه شود، گفت: تاثیرگذاری اصناف در گرانی صفر است و عوامل دیگری از جمله افزایش قیمت ارز بر گرانی تاثیر می‌گذارد؛ اما متاسفانه از بوق‌های تبلیغاتی علیه اصناف استفاده می‌شود. فاضلی اظهار کرد: قطعا با تمام توان در کنار دولت برای تامین مایحتاج شب عید مردم تلاش خواهیم کرد.  رئیس اتاق اصناف با اشاره به اینکه با تلاش هیات رئیسه اتاق اصناف بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از اصناف توسط دولت اختصاص یافت، افزود: اما در اجرا به دلیل کمبود منابع با مشکل مواجه شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به ایجاد مرکز داوری اصناف در کشور ادامه داد: ایجاد این مراکز داوری یکی از برنامه‌های مهم اتاق اصناف است که تفاهم‌نامه تاسیس آن هفته گذشته بین معاونت قوه قضائیه و اتاق اصناف ایران به امضا رسید. وی همچنین با انتقاد از اینکه در لایحه بودجه آمده است که با افزایش درآمد ناشی از آزادسازی انرژی، اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود، گفت: همچنین در این لایحه به افزایش درآمدهای مالیاتی اشاره شده که باید بگویم در زمان رکود قرار است چه مالیاتی اخذ شود؟

فاضلی با اشاره به سود بانکی بالا گفت: با سود بیش از ۲۲ درصد انتظار چه تولیدی می‌توان را داشت؟

به گزارش خبرگزاری مهر علی امانت نیز در این هم‌اندیشی افزود: سالانه نمایشگاه‌های تخصصی برای واحدهای صنفی و صنعتی برگزار می‌شود که این نمایشگاه‌ها نیز باید مدیریت شوند. وی با اشاره به اینکه به‌نظر می‌رسد نمایشگاه‌های بهاره امسال با کیفیت بهتری برگزار شود گفت: با توجه به مخالفت اصناف با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، دستورالعملی برای عرضه کالا در قالب فروش فوق‌العاده ارائه شده که منتظر اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بخش هستیم.