هنوز هیچ ائتلافی به‌صورت رسمی اعلام موجودیت نکرده است. برخی سکوت حاکم بر انتخابات را ناشی از فضای نامساعد اقتصادی می‌دانند و دلیل پرشور بودن انتخابات دوره گذشته را به مسائلی همچون امید به توافق هسته‌ای ایران نسبت می‌دهند. اما در همین فضای سرد، از گوشه و کنار خبرهایی می‌شنویم که در این بخش منتشر می‌کنیم. برخی خبرها به‌صورت رسمی منتشر شده و برخی دیگر شنیده‌هایی است که به گوش می‌رسد.  

  •   برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اگرچه در دوره گذشته انتخابات، از سوی اتاق تهران اعلام کاندیداتوری کردند، اما در این دوره، از اتاق‌های شهرستان به‌عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت خواهند کرد. ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی یکی از این افراد است که از اتاق اراک کاندیدا شده است.
  •   کیوان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه اعلام کرد که برگزاری نهمین دوره انتخابات اتاق کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در یازدهم اسفند ماه است و 32 نفر برای انتخابات اتاق کرمانشاه کاندیدا شده‌اند.
  •   حسین نقره‌کارشیرازی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی خطاب به روسای هیات‌های نظارت بر نهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور در نامه‌ای اعلام کرده است که هرگونه فعالیت‌های سمعی و بصری تبلیغی در رسانه‌های مکتوب، مجازی و صداوسیما به ویژه نام افراد ثبت‌شده تا قبل از شروع ایام تبلیغات ممنوع است.
  •   شنیده می‌شود ائتلاف برای فردا با ترکیب قبلی خود منهای افرادی که ثبت نام نکرده‌اند، در این انتخابات شرکت خواهد کرد و احتمالا علامیرمحمدصادقی نیز به این ترکیب اضافه خواهد شد. البته افراد جدیدی نیز به این گروه خواهند پیوست.
  •   شنیده می‌شود خواستاران تحول به‌عنوان یکی از گروه‌های قدیمی اتاق بازرگانی هم مانند دوره قبل، با افرادی مانند مهرعلیزاده، حسینی و بهزادیان وارد میدان رقابت می‌شوند.
  •   شنیده می‌شود کانون کارآفرینان توسعه‌گرا که در دوره قبل به ریاست صدرهاشمی اعلام موجودیت کرد، در این دوره نیز مجددا فعال شده است. اگرچه صدر‌هاشمی شخصا در انتخابات شرکت نکرده اما همچنان رهبری این گروه را برعهده دارد. بیشتر اعضای این ائتلاف از فعالان صنعت ساختمان هستند.
  •   شنیده می‌شود مجمع فعالان توسعه اقتصاد ایران که در دوره قبل با گروه ائتلاف بزرگ در انتخابات شرکت کرد، در این دوره نیز فعالیت‌های خود را آغاز کرده است؛ اما هنوز مشخص نیست که این گروه به‌صورت مستقل وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند یا مانند دوره گذشته با گروه دیگری ائتلاف خواهند کرد.