مرتضی حنیفه‌زاده درباره مانع‌زدایی از تولیدات کشاورزی افزود: این طرح رسالت‌ مبتنی بر مشارکت مردم در فعالیت‌های کشاورزی دارد. مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: اصول عملیاتی این طرح مکانیزه کردن کشاورزی، مردمی شدن کشاورزی، رفع گلوگاه‌های اصلی تهدیدات، پرهیز حداکثری از تصدی‌گری و شناسایی، احیا و ارتقای زنجیره کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای کمیته مرکزی با اعضای تشکیل دهنده کارآفرینان جهادی، پیشکسوتان متعهد، جوانان متخصص و افراد صاحب‌نظر است تصریح کرد: اهداف اصلی طرح پشتیبانی از پتانسیل مردمی کشاورزی و رفع موانع از طریق پیگیری امور، تسهیل روندها، شفافیت در اخذ مجوز، دریافت تسهیل‌گر، شبکه‌سازی اشتغال‌های خرد مردمی در زنجیره‌های ارزش افزوده و رعایت زنجیره فعالیت در هر عرصه است.

حنیفه زاده گفت: کمیته بررسی قوانین، کمیته ارتباطات مردمی، کمیته بررسی بازخوردها، کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی، کمیته تدوین کتابچه خدمت و کمیته تدوین راهبرد چرخه دانش و همچنین کمیته مشارکت‌سازی کشاورزی ساختار عملیاتی این طرح است.

وی افزود: انتظار می‌رود نتایج حاصل از طرح تحقق الگوی پیشرفت مشارکتی، شناسایی موانع مشکلات قانونی، مردمی شدن اقتصاد از طریق کشاورزی، پیگیری و انعکاس در ابعاد قوانین، ابلاغیه‌ها، بخشنامه‌ها و همچنین شناسایی و معرفی افراد مخل تولید با مصادیق ترک فعل باشد. مشاور وزیر جهاد کشاورزی در مانع‌زدایی تولید از ورود قوه‌قضائیه در صورت شناسایی افراد مانع‌ تراش در بخش تولید خبرداد و گفت: این موضوع بسیار جدی است هر فرد در هر سمتی باشد در صورت ایجاد مانع به قوه‌قضائیه برای برخورد قانونی معرفی می‌شود. حنیفه‌ زاده افزود: برای اجرای این طرح، از این پس هر فرد در هر سمتی در صورت ایجاد مانع به قوه‌قضائیه برای برخورد قانونی معرفی می‌شود.