رویداد تجاری اتاق‌های مشترک  ایران و ایتالیا

رویداد تجاری مشترک دو اتاق ایران و ایتالیا و ایتالیا-ایران با سخنرانی‌ روسای دو اتاق همراه بود. ابتدا دکتر زامپینی، رئیس جدید اتاق مشترک ایتالیا - ایران از تلاش دو اتاق به‌منظور برگزاری وبینار جهت تداوم همکاری، توسعه و تقویت روابط شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی قدردانی کرد. وی ایران را دروازه ورود به خاورمیانه و آسیای مرکزی عنوان کرد. احمد پورفلاح، رئیس اتاق ایران- ایتالیا نیز ابتدا ضمن آرزوی موفقت برای دکتر زامپینی، سمت جدید ایشان را تبریک گفت و طی سخنانی نسبت به رفع تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران و بازگشت ایتالیا و ایران به جایگاه و روابط پیشین تجاری خود اظهار امیدواری کرد. وی همچنین برگزاری جلسات مشابه را برای اعضای هر دو اتاق مفید و سازنده عنوان کرد.

این وبینار با معرفی ۳۰ شرکت از ایتالیا و ۳۰ شرکت از ایران جریان داشت و مقرر شد که یک هفته بعد شرکت‌ها در جلسات B۲B به مذاکره با شرکت‌های طرف مقابل خود بپردازند.

به دنبال برگزاری جلسه معرفی ۶۰ شرکت ایرانی و ایتالیایی در تاریخ ۲۹ تیرماه، روز چهارشنبه ششم مردادماه ۱۴۰۰، جلسات B۲B بین شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی با سخنان دبیران کل دو اتاق آغاز شد و هر شرکت به‌طور میانگین با سه شرکت در اتاق‌های جلسات اختصاصی به مذاکره پرداخت. برنامه جلسات به‌گونه‌ای تنظیم شده بود که هر گروه دونفره ۱۵ دقیقه زمان برای گفت‌وگو داشتند و پس از ۱۵ دقیقه برنامه به‌طور اتوماتیک قطع می‌شد.

در این برنامه دبیرکل اتاق ایران-ایتالیا اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با رفع پاندمی، امکان مذاکرات حضوری فراهم شود و دو کشور به مبادله هیات تجاری بپردازند؛ چراکه برگزاری چنین جلساتی به نزدیک‌تر شدن بیشتر اعضا به یکدیگر کمک شایانی می‌کند. شهابی همچنین از حاضران به‌منظور بازدید از نمایشگاه مجازی این اتاق به نشانی www. viritex. ir دعوت به‌عمل آورد.

دبیرکل اتاق ایتالیا-ایران نیز ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت‌کنندگان در این وبینار اظهار کرد: جلسه اول (۲۹تیرماه) بین ۶۰ شرکت ایرانی و ایتالیایی به صورت معارفه انجام شد. برگزاری دومین وبینار بین این شرکت‌ها به صورت جلسات B۲B، نخستین تجربه دو اتاق مشترک در این زمینه است. وی همچنین از زحمات ریاست و دبیرکل اتاق ایران- ایتالیا و کادر همکاران دو اتاق مشترک قدردانی کرد و گفت: بدون حضور و همکاری آنها برگزاری چنین وبیناری میسر نبود.