حسین پیرموذن تاکید کرد: در سال‌۱۴۰۱ در همین جلسات شورای گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگو تعداد ۳۴ مانع در حوزه کسب‌وکار شناسایی شده و از طریق مصوبه شورا رفع شده‌است که عملکرد مطلوبی از سوی شورای گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی استان اردبیل محسوب می‌شود.

او ادامه داد: بخش‌خصوصی استان اردبیل در سال‌های اخیر فعالیت قابل‌توجهی در حوزه سرمایه‌گذاری داشته و بعد از طرح توسعه صنعتی استان در سال‌های قبل میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش ویژه‌‌‌‌‌‌‌‌ای داشته که اکثر این موارد توسط سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران استانی انجام‌ شده‌است. سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل هم در این نشست گفت: برخی از مدیران در استان بر اساس برنامه عمل کردند که شایسته قدردانی هستند ولی در مجموع برای حفاظت و صیانت از حقوق مردم باید در برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی‌‌‌‌‌‌‌‌ها تحول داشته باشیم.

استاندار اردبیل در ادامه به پرداخت تسهیلات چهار‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد‌تومانی بانک‌ها به حوزه تولید و صنعت استان اشاره کرد و گفت: حمایت‌های لازم از طرح‌های مهم تولیدی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری باید در اولویت قرار بگیرد. عاملی استفاده از دیگر ظرفیت‌های موجود برای جذب منابع به استان و بخش تولید را مورد تاکید قرار داد و افزود: استفاده از ظرفیت اوراق گام از جمله این منابع است که بانک‌ها با همکاری اتاق بازرگانی می‌توانند با آموزش روند اخذ این تسهیلات، سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران و واحدهای تولیدی را یاری کنند. او بیان کرد: با توجه به اهمیت جذب منابع به استان در روند راهگشایی از مسائل تولید، در صورت مساعدت اتاق بازرگانی و بانک‌ها امکان جذب چهار تا پنج‌هزار‌میلیارد‌تومان از این محل نیز وجود دارد که می‌تواند تحول بزرگی در بخش تولید ایجاد کند.