به گزارش «ایسنا» حجت‌الله عبدالملکی اظهار کرد: وی با اشاره به شرایط سه‌گانه داشتن ظرفیت، معرفی ظرفیت و بهره‌برداری از ظرفیت، گفت: ظرفیت‌های بسیار فراوانی در ایران داریم اما در بحث معرفی آنها ضعیف عمل کرده‌‌ایم و شناخته‌شده نیستند و در نتیجه بهره‌برداری از آنها هم انجام نمی‌گیرد.

وی افزود: زیرساخت‌های تولید در کشور بسیار متنوع و مطلوب است. طی ۴۴ سال‌گذشته زیرساخت‌های تولید در کشور به‌صورت انفجاری رشد و پیشرفت کرده‌است. شبکه گسترده لجستیک، خطوط راه‌آهن، بنادر، شبکه جاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای و... داریم که دسترسی به دورترین روستاها را دارند. عبدالملکی با بیان اینکه ایران وسیع با زیرساخت‌های قوی داریم، گفت: ایران، سه‌برابر فرانسه وسعت داشته و شبکه علم و دانش و فناوری کم‌نظیری دارد.کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تخصصی و مرجع در اختیار بخش تولید کشور است.

وی با اشاره به‌دسترسی بسیار عالی کشور به بازار، افزود: ایران با ۸۵‌میلیون نفر جمعیت و ۵۰۰‌میلیارد یورو مصرف در سال، وجود ۱۵ کشور همسایه با بیش از ۶۰۰‌میلیون نفر جمعیت، قرارگرفتن در حاشیه آب‌های آزاد و دسترسی به اقیانوس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و تمامی بازارهای جهانی ویژگی‌های برجسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای دارد.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بهشتی برای سرمایه‌گذاری و تولید است، اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های گفته‌شده به‌همراه مشوق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های قانونی برای ارتقای سودآوری در این مناطق وجوددارد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد با دعوت از تمامی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، گفت: امسال برای اولین‌بار بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سرمایه‌گذاری تهیه کردیم که دارای مطالعات امکان‌سنجی اقتصادی، فراهم‌سازی زیرساخت‌های مربوطه و صدور مجوزهای لازم هستند و سرمایه‌گذاران می‌توانند آنها را انتخاب کنند. وی افزود: بیش از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۳۲۰همت معادل ۶‌میلیارد یورو در وب‌سایت دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد وجود دارد.