نیکبخت اظهار کرد: مسیر تولید در حوزه گلخانه را تسهیل کردیم و در حال‌حاضر هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه گلخانه‌ای وجود ندارد. او یادآور شد: در این دوره به سمت مسدود‌کردن جریان تولید نمی‌رویم و صادرات آزاد است تا تولیدکنندگان ما هم بتوانند سهمی در بازار جهانی به‌دست بیاورند.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی اشتغال، افزایش تولید و ارزآوری را به‌دنبال دارد، گفت: در بخش مالی محدودیت‌هایی وجود دارد که دولت و مجلس تلاش می‌کند در بودجه‌۱۴۰۳ آن‌را حل کند.

نیکبخت سیاست جهادکشاورزی را تولید و معیشت مردم خواند و گفت: دولت، مجلس و دستگاه‌های تامین منابع مالی باید توجه ویژه‌ای به بخش تولید محصولات کشاورزی داشته باشند.

او یادآور شد: در بودجه ‌سال‌۱۴۰۲ برای خرید تضمینی گندم در کشور ۱۰۵همت (هزار‌میلیارد‌تومان) بودجه‌تصویب شد که بعد از برداشت این محصول بهای گندم خریداری‌شده به ۱۵۶ همت رسید.  وزیرجهادکشاورزی اضافه کرد: میزان گندم خریداری‌شده از کشاورزان بیشتر از برآورد انجام‌شده و سقف منابع مالی درنظر گرفته‌شده بود و برای نخستین‌بار در بودجه‌کشور قانون بودجه‌اصلاح و این مبلغ به‌حساب کشاورزان واریز شد. رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث‌فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس‌جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.