او با بیان اینکه در صنعت غذا هزینه تولید محصولات غذایی بسیار گران شده، ‌‌‌‌‌‌‌‌ گفت: بر اساس گزارش‌های مرکز آمار در سال‌های قبل ۲۵‌درصد درآمد خانوار صرف غذا می‌شد، ولی به‌نظر می‌رسد که این عدد به ۵۰‌درصد رسیده، یعنی ۵۰‌درصد درآمد خانوار صرف تهیه غذا می‌شود. عزیزی با اشاره به اینکه ارزان‌‌‌‌‌‌‌‌سازی غذا برای اینکه در دسترس همه قرار گیرد، مساله مهمی است، گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به ارزان‌تر‌شدن غذا کمک کند ارزش‌افزوده است. اگر دولت بتواند آن را کم یا حذف کند، در قیمت مواد غذایی تاثیر قابل‌توجهی خواهد داشت. کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها نیز سال‌هاست که به‌دنبال این موضوع هستند و چندین‌بار نیز حذف ارزش‌افزوده از مواد غذایی در مجلس مطرح شده، ولی هنوز به نتیجه‌‌‌‌‌‌‌‌ای نرسیده‌است.

این کارشناس صنعت غذا تصریح کرد: غذاهای اصلی نباید شامل ارزش‌افزوده شود. در کشورهای دیگر هم همینطور است؛ مثلا برخی پنیرها و مواد غذایی اصلی مانند نان، مرغ، تخم‌مرغ و... که مورد مصرف عامه مردم هستند، ارزان‌تر و مورد حمایت است و برخی دیگر گران‌تر هستند و مورد حمایت یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌ای قرار نگرفته‌‌‌‌‌‌‌‌اند. عزیزی با بیان اینکه در کل دنیا صنایع بزرگ در بخش غذایی موفق‌‌‌‌‌‌‌‌تر هستند، ‌‌‌‌‌‌‌‌ گفت: صنایع کوچک معمولا به‌صورت زنجیره‌‌‌‌‌‌‌‌ای هستند و برخی از آنها برای صنایع بزرگ کار می‌کنند، یعنی کوچک‌ترها کارگزار بزرگترها هستند. در مجموع می‌توانیم بگوییم کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌های بزرگ موفق‌‌‌‌‌‌‌‌ترند، زیرا می‌توانند مواد اولیه خودشان را نیز تولید کنند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش سرمایه‌گذاری در بخش صنایغ غذایی وجود دارد؟ گفت: چون کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری در این بخش وجود دارند، فرصت سرمایه‌گذاری زیادی وجود ندارد، مگر اینکه این سرمایه‌گذاری در جهت ورود تکنولوژی جدید یا خاص یا تامین مواد اولیه باشد؛ مثلا می‌توانیم در بخش مواد افزودنی شامل آنزیم‌‌‌‌‌‌‌‌ها، رنگ‌‌‌‌‌‌‌‌ها، اسانس‌‌‌‌‌‌‌‌ها، طعم‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌ها و نگهدارنده‌‌‌‌‌‌‌‌ها سرمایه‌گذاری انجام دهیم و اگر کسی در این زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌ها با قدرت وارد شود، موفق خواهد شد.