احمدی، نماینده دولت برای هیات رییسه اتاق

گروه بازرگانی- روز گذشته برخی رسانه ها از اعلام چهار نامزد از سوی وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع و معادن به عنوان نمایندگان دولت در هیات رییسه اتاق ایران خبر دادند. در واکنش به انتشار این خبر، خدا مراد احمدی، رییس سازمان صنایع کوچک و مدیرعامل سازمان شهرک های صنعتی در گفت‌و‌گویی با «دنیای اقتصاد» اعلام کرد که در تنها کاندیدای نمایندگی دولت در هیات رییسه اتاق ایران من هستم.» با این حال خبرگزاری «فارس» در خبری اعلام کرد که وزیر بازرگانی، فریدون احمدی و مسعود موحدی را از وزارت بازرگانی و محمد مسعود سمیع‌نژاد و خدامراد احمدی را از وزارت صنایع به عنوان نامزدهای خود برای هیات رییسه اتاق معرفی کرده است.

پس از انتشار این خبر که البته پس از مدتی تکذیبیه آن نیز از سوی روابط عمومی وزارت بازرگانی منتشر شد، خدا مراد احمدی، معاون وزارت صنایع ضمن رد این تصمیم عنوان کرد که با توجه به اینکه وزیر بازرگانی از میان نامزدهای مطرح خود در وزارت بازرگانی و وزارت صنایع برای هیات رییسه اتاق ایران، در مورد بنده به اجماع رسیدند، اینجانب به عنوان نامزد بی رقیب دولتی هیات رییسه اتاق ایران مطرح هستم.

یادآور می‌شود، وزارت بازرگانی در هر دوره چهارساله فعالیت اتاق ایران، دارای یک نماینده در هیات رییسه اتاق بازرگانی است که در دوره گذشته؛ یعنی دور ششم، شجاع‌الدین بازرگانی به عنوان نماینده وزارت بازرگانی در هیات رییسه حضور داشت. البته وی در این دوره، به عنوان نماینده‌ای از بخش خصوصی برای ریاست اتاق ایران کاندید شده است.