معرفی مهدی غضنفری به‌عنوان وزیر پیشنهادی صنایع و تجارت

گروه بازرگانی-به نظر می‌رسد دومین ادغام از سلسله ادغام‌های وزارتخانه‌ها در آینده نه چندان دورکلید می‌خورد و به روزهای تعیین سرنوشت وزارتخانه صنایع و تجارت نزدیک می‌شویم، دیروز یکی از وزرای دولت از معرفی دکتر مهدی غضنفری به عنوان وزیر پیشنهادی صنایع و تجارت توسط رییس‌جمهور به مجلس خبر داد. مجید نامجو، وزیر نیرو گفت: ظرف دو هفته آینده

رییس‌جمهور، مهدی غضنفری را به عنوان وزیر صنایع و تجارت به مجلس شورای اسلامی‌معرفی خواهد کرد.

از سوی دیگر، معاون پارلمانی رییس جمهور نیز گفت:‌ اگر لایحه شرح وظایف تشکیل وزارتخانه‌ صنعت و تجارت پیش از تعطیلات مجلس تصویب شود، این وزارتخانه‌ در دوره تعطیلات تشکیل و پس از اتمام تعطیلات ‌وزیر آن وزارتخانه‌ها نیز معرفی خواهد شد.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه وزارت صنایع و بازرگانی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و با ادغام این دو وزارتخانه برای افزایش بهره‌وری‌ تلاش می‌شود، چرا‌ که تولید و تجارت باید در کنار یکدیگر باشند، خاطرنشان کرد: در کنار یکدیگر قرار گرفتن تولید و تجارت منجر به افزایش تولید، افزایش صادرات و کیفی‌سازی تولیدات می‌شود و با این ادغام به‌راحتی می‌توان از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را کرد.

معاون رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: هرچه ادغام وزارتخانه‌ها زودتر انجام شود، بیشتر جلوی موضوع تزلزل ساختار وزارتخانه‌ها گرفته می‌شود، ‌‌البته انتصاب سرپرست برای وزارتخانه‌ها هم به خاطر آن بود که از مقاومت‌ها در برابر ادغام جلوگیری شده و ادغام‌ها هم سریع‌تر انجام شود.

وی همچنین تاکید کرد: اگر دو‌فوریت این لایحه تصویب شود، می‌توان ساختار وزارتخانه‌ جدید را در هفته جاری نهایی کرد و در دوره تعطیلات مجلس هم وزارتخانه‌های جدید تشکیل شده و پس از پایان تعطیلات نمایندگان، وزرای وزارتخانه‌های جدید به مجلس معرفی شوند.

طرح ادغام وزارتخانه‌ها که بر اساس برنامه پنجم انجام می‌شود طی یک ماه گذشته بسیار چالش برانگیز شد تا جایی که گفته می‌شد حدود ۲۰۰ نماینده مجلس طرح تعلیق ادغام‌ها را به مدت دو سال در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما این طرح که جنبه سیاسی داشت مسکوت گذاشته شد و نمایندگان مجلس به پشتوانه کارشناسی ادغام‌ها که با استقبال بخش خصوصی نیز رو به رو بوده است توجه نشان دادند. اکنون باید منتظر ماند و دید که مجلس با وزیر پیشنهادی رییس جمهور که از جمله وزرای کلیدی کابینه دولت دهم و یکی از مدیران موفق دولت نهم بوده است چگونه روبه‌رو خواهد شد.