تهران- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی خواستار راه‌اندازی یک اتحادیه قوی در حوزه صنعت نمایشگاهی شد و گفت در بخش دوم راه‌اندازی نمایشگاه پرند موضوع ایجاد کنسرسیومی متشکل از فعالان بخش خصوصی در برنامه است که براین اساس قرار است کنسرسیومی ذیل عنوان شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تشکیل شود. کاظم اکبرپور با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۳۰ شرکت در حوزه نمایشگاهی به صورت پراکنده مشغول فعالیت هستند با ایجاد تشکلی قوی می‌توان ضمن پرهیز از فعالیت پراکنده گام‌های مثبت در زمینه استاندارد سازی برداشت تصریح کرد: با ایجاد یک اتحادیه فراگیر می‌توان فعالیت‌های نمایشگاهی را به انسجام رساند.

اکبرپور درعین حال گفت که با وجود اینکه صنعت در ایران از قدمت زیادی برخوردار است، اما مسوولان به موضوع نمایشگاه و حمایت از این صنعت آنچنان که باید و شاید نمی‌پردازند.

به گفته وی، به‌رغم ظرفیت‌های بالای حوزه نمایشگاهی اما از این توانمندی‌ها و استعدادهای صنعتی به میزان کافی استفاده نمی‌شود.

وی از نمایشگاه‌ها به عنوان بخشی از ابزار تولید، اشتغال، ایجاد همفکری، هم آوایی اجتماعی، فرهنگی و مبادلات پایاپای در تاریخ نام برد و گفت: نمایشگاه‌ها از ابزارهای مهم بازارداری، بازاریابی و صادرات محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی همچنین گفت که فراخوان طراحی و نماد سالن ایران در اکسپو ۲۰۱۵ میلان ایتالیا دی ماه منتشر می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون پرچم جمهوری اسلامی به عنوان یکی از ۵۷ کشور ثبت‌نام‌کننده برای شرکت در اکسپو میلان ۲۰۱۵ به اهتزاز درآمده است.

اکبرپور، تغذیه، زمین و انرژی برای حیات را موضوع نمایشگاه میلان برشمرد و گفت: با توجه به برقراری عوارض اندک در ورود و برخی معافیت‌های کالایی هنگام برگزاری نمایشگاه، بازرگانان کشور می‌توانند به خوبی از این فرصت به دست آمده استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی همچنین گفت که مدت برنامه‌ریزی برای ایجاد سایت نمایشگاه پرند سه سال است و وظایف دولت در سال‌جاری مبنی‌بر تسطیح بخشی از سایت و ایجاد دسترسی و ساختمان‌های اداری و کارگاه‌های کاری انجام شده است. وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه با احجام بزرگ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی دیگر توجیهی ندارد، افزود: در سال ۹۱ قرار است حداقل ۷۰ نمایشگاه در این مکان برگزار شود که حداقل ۴۵ نمایشگاه در این میان هویت بین‌المللی خواهد داشت.