بستن بازارچه پرویزخان خلاف منافع ملی است

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تصمیم اتخاذ شده درباره بسته شدن مرز پرویزخان به عنوان بزرگ‌ترین مرز زمینی صادراتی کشور گفت: به طور حتم با انجام این کار منافع ملی و منطقه‌ای ایران با خطر مواجه خواهد شد. فرهاد تجری در گفت‌وگو با «ایسنا»، منطقه کرمانشاه گفت: بازارچه پرویزخان در مرز خسروی به عنوان بزرگ‌ترین مرز زمینی صادرکننده کشور از بالاترین رقم صادرات غیرنفتی زمینی در کشور برخوردار است که متاسفانه بنا به دستورالعمل صادر شده از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باید از ۹ مردادماه سال جاری بسته شود.

وی با بیان این‌که این اقدام هیچ توجیه کارشناسی را به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش زیادی از کالاهای مورد نیاز کشور عراق از این مرز به داخل این کشور ترانزیت می‌شود که مسدود شدن آن امکان استفاده دیگر کشورهای منطقه از جمله ترکیه را از بازار مستعد عراق فراهم خواهد کرد و این کار به منزله خیانت ملی است.

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس تبعات اجتماعی این موضوع را مورد بررسی قرار داد و با اشاره به حجم بالای بیکاری در منطقه به دلیل عدم سرمایه‌گذاری صنعتی و اقتصادی در سال‌های گذشته گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ نفر به عنوان کارگر در این بازارچه مشغول کار هستند که به طور حتم با بسته شدن این بازارچه علاوه بر بیکار شدن این افراد بیش از ۳ هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم آسیب خواهند دید. روز یکشنبه (ششم مردادماه) ۴۵ نماینده مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهور ضرورت بسته نشدن بازارچه مرزی پرویزخان را یادآور شده بودند.