گروه بازرگانی- نمایشگاه های پاییزه امسال از ۱۰ تا ۲۵ شهریور ماه در تهران و شهرستان‌های تابعه این استان برگزار می‌شود. بهمن حاجعلی ،معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان تهران در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که در ۳ نقطه از شهرتهران نمایشگاه برگزار می‌شود که این مکان‌ها عبارتند از: پارک ارم، حکیمیه تهرانپارس و فروشگاه قدس قصرالدشت،افزود: قصد داریم این نمایشگاه‌ها را گسترش دهیم؛ اما در حال حاضر این ۳ نقطه قطعی است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر تهران در شهرستان‌های کرج، فیروزکوه، اسلامشهر، ری، دماوند، شهریار، ساوجبلاغ، شمیرانات، رباط کریم، ورامین و پاکدشت نیز نمایشگاه دایر می‌شود که در مجموع ۱۶ نمایشگاه و یک هزار و ۶۴۰ غرفه در سطح شهرستان‌های استان تهران برپا می‌شود.

حاجعلی با بیان اینکه در این زمینه هماهنگی‌های لازم با اصناف صورت گرفته، اظهار داشت: با صنف پوشاک، کیف‌و‌کفش، منسوجات، مواد پروتئینی و لبنیات برای عرضه شیر یارانه‌ای هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و در این نمایشگاه‌ها تلاش می‌کنیم کالاهای اساسی را با قیمت تمام شده عرضه کنیم.

وی از عرضه لوازم‌التحریر در نمایشگاه پاییزه به دلیل نزدیکی زمان به شروع مدارس خبر داد و بیان کرد: با شرکت‌های پخش و واحدهای تولیدی، تعامل برای عرضه کالا ایجاد شده و تلاشمان این است که قیمت‌های کالاهای عرضه‌شده درایام نمایشگاه ۲۰درصد پایین‌تر از روزهای عادی باشد.معاون توسعه بازرگانی داخلی تهران در ادامه درخصوص برگزاری فروش‌های فوق‌العاده گفت: تمام فروش‌های فوق‌العاده باید با هماهنگی واحدهای صنفی انجام شود و با نصب بر سر در مغازه با عنوان فروش فوق‌العاده و

قرار دادن مجوز در محل دید عمومی انجام گیرد با واحدهایی که ضوابط فروش فوق‌العاده را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود.وی از تشکیل ۲کمیته ویژه در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها خبر داد و افزود: کمیته نرخ‌گذاری برای تدوین سطح ۲۰درصدی بازار و کمیته کنترلی و نظارتی برای رسیدگی به تخلفات تشکیل‌شده و این در حالی است که مردم می‌توانند از طریق تماس با مرکز ۱۲۴ شکایات خود را ارائه دهند.به گفته حاجعلی در سال جاری به صورت ویژه به شکایات رسیدگی می‌شود.

در ادامه فراهانی، نایب‌‌رییس شورای اصناف درخصوص نمایشگاه پاییزه و عرضه مستقیم کالا گفت: در نمایشگاه امسال علاوه‌بر طرح ضیافت برنامه‌ریزی‌های لازم برای توزیع ملزومات مربوط به دانش‌آموزان صورت گرفته و جلساتی نیز در این خصوص برگزار شده است. فراهانی افزود: از چند روز آینده ثبت‌نام از واحدهای صنفی برای عرضه این کالاها آغاز می‌شود و کالاهایی که در این مقطع باید عرضه شود، توسط کارشناسان در کمیته کارشناسی در حال بررسی است.