در شانزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق اصفهان آخرین تحولات اقتصادی این استان و کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: اتاق بازرگانی با شناسایی استعدادهای اقتصادی در استان اصفهان می‌تواند گامی مهم در عرصه توسعه اقتصادی بردارد. محمود اسلامیان افزود: قابلیت‌های خفته در بخش اقتصادی استان وجود دارد که با شناسایی آن می‌‌توان تولید و صادرات استان را متحول کرد که نمونه آن خرید چهل و دو درصد سهام بانک سرمایه از سوی یکی از فعالان اقتصادی اصفهانی است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه آموزش در اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی سعی دارد هر دو هفته یکبار یک سمینار آموزشی برای اعضا و فعالان عرصه اقتصادی برگزار کند.

سید مصطفی صفوی، نایب رییس دوم اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تاکید بر نقش سازنده بخش خصوصی در اقتصاد ایران گفت: بخش خصوصی می‌تواند با تشکیل دولت سایه به ارائه راه و روش‌های اداره اقتصاد کشور به دولتمردان و جامعه بپردازد و توان خود را در عرصه اجرایی کشور نمایش دهد. وی اضافه کرد: فضاسازی منفی این بخش را متهم به عدم توانایی در اداره اقتصاد کشور می‌کند پیشنهاد می‌کنیم برای آزمایش، اجرای برنامه توسعه پنجم کشور به بخش‌خصوصی واگذار شود و با عملکرد دولت در برنامه قبلی مقایسه‌ای صورت گیرد تا توان اجرایی بخش‌خصوصی مشخص شود. وی تصریح کرد: بخش خصوصی با همین حداقل‌ها توانسته چرخ صنعت کشور را بچرخاند و این بخش می‌تواند راه و روش بهتر اداره اقتصاد کشور را عرضه کند و توانایی و ظرفیت ایجاد توفان فکری در عرصه اقتصاد را دارد. صفوی به تفاهمنامه اخیر اتاق بازرگانی اصفهان با اتاق بازرگانی ایران و آلمان در برگزاری دوره‌‌های آموزشی مدیریت بازرگانی اجرایی MBA اشاره کرد و گفت: اتاق اصفهان می‌تواند با راه‌اندازی مرکز آموزش تجارت خدمت بزرگی به همه واحدهای تولیدی و صادراتی کند و صادرات موجود که به صورت مقطعی و جزیره‌ای است را به صادراتی مستمر و هدفمند تبدیل سازد.

ابوالقاسم سرتیپی،عضو هیات رییسه این اتاق نیز خواستار بررسی وضعیت پرداخت یارانه‌های انرژی از سوی دولت شد و گفت: بخش خصوصی خواستار قیمت‌گذاری واقعی انرژی برای واحدهای تولیدی به صورت بین‌المللی است تا از زیر چماق یارانه‌ای دولت که به انحای مختلف بر سر بخش خصوصی می‌زند، خارج شود. وی همچنین به مشروح دیدار خود با دبیر اتاق بازرگانی ایالت اوهایو آمریکا اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی این ایالت با داشتن ویزیتورهای تبلیغاتی از مردم می‌خواهد که با تشکیل بنگاه اقتصادی به عضویت اتاق در آیند و به نوعی جنب‌وجوش اقتصادی در مردم این شهر به وجود می‌آورد. مهرزاد خلیلیان دبیر کل اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های دو ماهه اتاق گفت: طی دو ماه گذشته پنج سمینار آموزشی با عنوان «کاربرد فن‌آوری اطلاعات در توسعه اقتصادی»، «مدیریت برند»، «مالیات بر ارزش افزوده»، «نشست گمرک» و «آشنایی با مقررات اعتباری اسنادی» در اتاق برگزار شده است.