رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان گفت: بنا به درخواست مجامع، انتخابات هیات رییسه شورای اصناف را عقب انداختیم و این انتخابات پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. حسین فرجی در گفت‌و‌گو با فارس تصریح کرد: برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای با توجه به تغییرات زیادی که در ترکیب هیات رییسه به‌وجود آمد و ترکیب نمایندگان مجامع در شورای اصناف کشور نسبت به دور قبل ۷۰ درصد تغییر کرد برخی مجامع صنفی اعلام کردند که شناخت مناسبی نسبت به ۳۳ نفری که برای هیات رییسه انتخاب شده‌اند ندارند و نیاز به زمان بیشتری برای بررسی عملکرد افراد دارند. این انتخابات احتمالا بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد.

از سویی دیگر عضو هیات رییسه شورای اصناف کشور با اعلام اینکه طرح فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصناف به وزیر بازرگانی ارسال شده است، گفت: هم‌اکنون منتظر اعلام نظر وزیر بازرگانی برای انجام مقدمات راه‌اندازی این فروشگاه‌ها هستیم.

قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با «مهر» گفت: مراحل راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصناف در دست اقدام بوده و کار کارشناسی دقیقی روی آن در حال انجام است.

عضو هیات رییسه شورای اصناف کشور افزود: هدف ما راه‌اندازی این فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون مطالعه و کار کارشناسی دقیق نیست، بلکه هم‌اکنون تیم کارشناسی قوی در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این فروشگاه‌ها هستند. به گفته فراهانی، پیش‌بینی این است که حداقل ۲۰‌هزار واحد صنفی در مرحله اول شروع به کار کنند، البته برای حضور ۵۰‌هزار واحد صنفی برنامه‌ریزی شده است.