گروه بازرگانی - وزیر بازرگانی در دیدار با سفیر هند گفت: ایران برای تشکیل کمیته‌های تجاری بین وزارت بازرگانی ایران و هند برای حل مسائل تجاری و همچنین افزایش توسعه روابط به شکل تخصصی‌تر آمادگی کامل دارد. دکتر سیدمسعود کاظمی با بیان این‌که تشکیل کمیته‌های تجاری برای ارتباط بازرگانان در سطوح بالاتر بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی به عنوان بستری مناسب برای شناسایی و توسعه روابط دو کشور عمل می‌کند که امیدوارم به زودی این کمیسیون به منظور افزایش توسعه روابط تجاری برگزار شود.

میرکاظمی با اشاره به اهمیت توسعه ارتباط بانکی بین ایران و هند اظهار کرد: تشکیل بانک‌های مشترک در دو کشور برای پشتیبانی از سرمایه‌گذاری نقش مهمی دارد.

وزیر بازرگانی همچنین با اشاره به دستور کار قرار گرفتن مذاکرات کارشناسی بین ایران و هند در زمینه موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کنونی با برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی برطرف خواهد شد.

میرکاظمی افزود: ایران علاقمند به توسعه ارتباط شرکت‌های بازرگانی دو کشور و برگزاری نمایشگاه به منظور آشنایی با توانمندی‌ها است.

این درحالی است که تعدادی پروژه‌ بین دو کشور درحال بررسی است که ارزش آن بیش از ۵۰میلیارد دلار است و بهتر است که هرچه زودتر اجرایی شود.

در این جلسه مانبیرسینگ، سفیر هندوستان در ایران گفت: کشور هند آمادگی کامل برای روابط تجاری در حوزه‌های خودرو، IT، صنایع دستی و سایر حوزه‌ها را دارد که با داشتن نیروی متخصص در این حوزه‌ها امید به افزایش روابط تجاری با ایران داریم.

سفیر هندوستان با ابراز تمایل از سرمایه‌گذاری شرکت‌های هندی در بخش کالای پتروشیمی، تولید فولاد و پلاستیک، اظهار کرد: ما چشم‌انداز خوبی را برای روابط تجاری بین دو کشور پیش‌بینی می‌کنیم.