گروه بازرگانی- طرح واگذاری سهام کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی به جای جوایز صادراتی در قالب لایحه‌ای از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. مهدی غضنفری، معاون وزیر بازرگانی کشورمان و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر گفت: کلیات این طرح در هیات دولت تصویب شد و در قالب لایحه‌ای برای تصمیم‌گیری توسط نمایندگان به مجلس شورای اسلامی ارسال شد که پس از تصویب مجلس به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، وی افزود: پرداخت جوایز معوقه صادرکنندگان و نیز به روز شدن اعطای جوایز صادراتی از محل سهام اصل ۴۴ قانون اساسی، راهکار مناسبی برای تسریع در روند صادرات غیرنفتی کشور است.

وی افزود: با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، سهام کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی از محل اصل ۴۴ قانون اساسی توسط شرکتی که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تشکیل شده، به نام صادرکنندگانی که در سال‌های گذشته جوایز صادراتی خود را دریافت نکرده اند، ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت ایران برای تسریع در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پرونده صادرکنندگانی را که جوایز صادراتی سال‌های گذشته به آنان پرداخت نشده بررسی کرده و به اتاق بازرگانی معرفی می‌نماید تا این جوایز به صورت سهام از محل اصل ۴۴ قانون اساسی به آنان اعطا شود.