در دومین جلسه هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان مازندران پیرامون خسارت‌های ناشی از بارش سنگین برف در این استان بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه ابوالفضل مستشرق، عضو اتحادیه صادرکنندگان مازندران با اشاره به خرابی پل ارتباطی چارجو در مرز ترکمنستان-ازبکستان گفت: خرابی این پل و توقف کامیون‌ها، هزینه بالا و اتلاف وقت حمل کالا به وسیله قطار و کشتی را به صادرکنندگان تحمیل کرده و قدرت رقابت کالاهای ایرانی را کاهش داده است.وی خواستار مکاتبه با استانداری مازندران برای حل مشکل ترانزیت کالا از مسیر این پل شد.همچنین در این جلسه مقرر شد که با سازمان بازرگانی استان مازندران به منظور پرداخت جوایز صادراتی توسط اتحادیه مکاتبه شود.

مدیرکل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری صادرات از هشت بازارچه مرزی استان بالغ بر ۳۲میلیون و۹۳۰هزار دلار بوده است که این میزان در مقایسه با سال قبل از رشد هفت درصدی برخوردار بوده است. به گفته اخترمحمد کهرازهی در همین مدت واردات از این بازارچه‌ها حدود ۱۱میلیون و ۹۷۰هزار دلار بوده است که این میزان نسبت به سال قبل ۱۰۰درصد رشد داشته است.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی و دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی می‌گوید: نتایج کارگروه وزارت کشور با اصناف به زودی اعلام می‌شود و در آن سه محور تشکیل شهرک‌ها و مجتمع‌های صنفی، ساماندهی واحدهای بدون پروانه و قانونمند شدن پرداخت عوارض کسب و پیشه شهرداری‌ها مدنظر قرار گرفته است.