تصمیمات اشتباه قانونگذاران برای افزایش تعرفه واردات تلفن همراه زمینه رشد قاچاق کالا به کشور را فراهم می‌آورد. ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری در گفت‌وگو با «موج» تاکید کرد: برای جلوگیری از واردات قاچاق گوشی تلفن همراه به کشور لازم است تا مصوبه هیات دولت برای کاهش تعرفه تلفن همراه به ۴‌درصد اجرایی شود.

رییس انجمن دوستی ایران و برزیل از برگزاری نمایشگاههای تخصصی ایران در برزیل با همکاری انجمن دوستی و سازمان توسعه تجارت در شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: قرار است در این نمایشگاه، کالای صنعتی و کشاورزی ایران عرضه شود. مومنی با اشاره به سطح ۲‌میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و برزیل خاطرنشان کرد: با توسعه روابط میان دو کشور حجم مبادلات دو کشور به ۱۰‌میلیارد دلار می‌رسد. وی از انجام مذاکره با اتاق بازرگانی برزیل توسط انجمن دوستی زیرنظر وزارت امور خارجه خبر داد و افزود: با توجه به کشت انواع دانه‌های روغنی و تامین خوراک دام در برزیل، قرار است مذاکره‌ای را با نمایندگان بخش خصوصی برزیل به منظور همکاری در زمینه تولید دانه‌های روغنی انجام دهیم.

رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: امسال با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی ۱۵۰‌هزار تن از مرغ تولید شده برای تنظیم بازار در طول سال ذخیره‌سازی می‌شود. مقدم نیا، با اشاره به اینکه دولت میزان تولید مرغ را در سال ۸۷ حدود ۵/۱‌میلیون تن برآورد کرده، افزود: تولیدکنندگان مرغ ظرفیت افزایش تولید را نسبت به میزان اعلام شده دارند این در شرایطی است که پرداخت اعتبارات از سوی دولت سریع و در زمان مناسب باشد.