بادگیرهای یزد در  نمایشگاه بحرین!

روح‌ا... حاتمی- «شرکت همایش‌ها و نمایشگاه‌های بحرین» بر مراکز نمایشگاهی بحرین نظارت دارد. در حال حاضر ریاست این شرکت دولتی بر عهده دکتر حسن عبدا... فخره، وزیر صنایع و تجارت بحرین است. این شرکت، وظیفه دارد تا بحرین را از نظر فضاهای نمایشگاهی، برگزاری همایش و نشست‌ها به سطح پیشرفته برساند.

همچنین شرکت همایش‌ها و نمایشگاه‌های بحرین مدیریت مرکز نمایشگاه بین‌المللی بحرین را بر عهده دارد که بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی در این کشور است، از این مجموعه نمایشگاهی تا مرکز شهر منامه تنها ۵ دقیقه راه بوده و در نزدیکی آن برخی هتل‌های بزرگ و مراکز تجاری واقع شده است. ساختمان این مرکز بیننده ایرانی را شاید بیشتر به یاد ارگ بم و بادگیرهای یزد می‌اندازد، ساختمانی که مولفه‌های معماری سنتی ایرانی در آن آشکار است.

۱۴هزار مترمربع فضای نمایشگاهی مسقف و غیر مسقف، تجهیزات مدرن برگزاری همایش، رستوران‌ها، مرکز ارتباطات و پارکینگ با ظرفیت ۸۰۰ خودرو از مشخصات این مرکز است.

مرکز همایش‌های خلیج فارس در مرتفع‌ترین هتل ۵ستاره بحرین یعنی هتل خلیج، مشرف بر دهانه المحرق و در چشم‌انداز باغ‌های کاخ ضیافت امیری، با دسترسی آسان به بزرگراه، فرودگاه و گذرگاه سعودی، واقع شده است.

کاخ ضیافت مشتمل بر ۳۶۶اتاق خواب، سه سوئیت لوکس، ۹سوئیت استاندارد، مرکز تجاری و خدمات‌رسانی، رستوران‌های متعدد و یک کلوب شبانه است.

مساحت مرکز نمایشگاه و همایش بین‌المللی خلیج‌فارس، ۹۵۷۵ متر مربع است. سالن اصلی این مرکز نیز با نام الدینا، ۲۵۰۰متر مربع مساحت دارد. سالن نمایش، ورودی آسانسور و تجهیزات صدابرداری و نورپردازی نیز در این سالن واقع شده است. دیواره‌های جمع شونده این امکان را می دهند تا سالن به ۴ قسمت تقسیم شود. همچنین یک مرکز تجاری کاملا مجهز با خدمات منشی گری، اینترنت و دفتر تشریفات دارد. سالن‌ها برای نمایشگاه، تئاتر، کلاس درس، فضای باز و مراسم جشن به کار می‌آیند.

همچنین بازار تاج بحرین در منطقه دیپلماتیک منامه واقع شده و یک مرکز بزرگ چندمنظوره است. در کنار تجهیزات غذاپزی منحصر به فرد و پارکینگ آن، این مرکز گنجایش ۱۲۰۰ مهمان را دارد. سالن مهمانی اصلی آن با دیوارهای جمع شونده ضد صوت، قابلیت تقسیم به ۴ فضای مجزا را داراست.

بازار تاج همچنین ۲۴۶ اتاق ضیافت و ۲۰ سوئیت دارد و کلوب تاج دارای ۲۸ اتاق است و همه خدماتی را که هتل‌های بین‌المللی ارائه می کنند، حایز است. هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بحرین از ۲۸ سپتامبر تا ۹ اکتبر، نمایشگاه بین‌المللی املاک از ۱۴ تا ۱۶ اکتبر، نمایشگاه جواهرآلات عربی از ۱۷ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۰۹ و نمایشگاه بین‌المللی صنایع خلیج فارس از ۱۲ الی ۱۴ ژانویه ۲۰۱۰ از جمله رخدادهای نمایشگاهی آتی در این کشور کوچک است.