عضو هیات‌مدیره شرکت کشتیرانی از دستور وزیر بازرگانی برای حمل کالاهای دولتی توسط این شرکت خبر داد. محمدمهدی راسخ در گفت‌وگو با «فارس» گفت: شرکت کشتیرانی از یک طرف مورد تحریم آمریکا قرار گرفته و از طرف دیگر اخیرا انگلیس این شرکت را تحریم کرده است و طبیعتا این تحریم‌ها مشکلات زیادی را برای کشتیرانی به وجود آورده، گرچه تمام این تحریم‌ها به ناحق است و مطالبی که مطرح می‌شود به هیچ وجه صحیح نیست.

دبیرکل اتاق تهران گفت: برای مبارزه با این تحریم‌ها وزیر بازرگانی دستور داده است تا کالاهایی که دولت خریداری می‌کند، توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل شود.

شورای هماهنگی ‌مناطق ‌آزاد به ریاست مشایی

رییس دفتر رییس‌جمهور، رییس شورای هماهنگی مناطق آزاد شد.

هیات وزیران بنا به پیشنهاد رییس‌جمهور و به منظور ایجاد هماهنگی میان سازمان‌های مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تصویب کرد، شورایی متشکل از رییس دفتر رییس‌جمهور به عنوان رییس شورا و با حضور وزیران امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی و صنایع و معادن و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و رییس مرکز مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به عنوان دبیر تشکیل شود. هیات وزیران ‌تفویض اختیار تبصره ۲ ماده ۱ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی و تبصره ۲ ماده ۱ قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی یعنی ایجاد مناطق جدید و تعیین محدوده آنها را از این مصوبه استثنا کرده است، چرا که ایجاد مناطق جدید بنا به پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی مجاز خواهد بود.