اولین بانک بین‌المللی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد چابهار آغاز به کار می‌کند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اعلام این خبر به «مانا» گفت: طی چند روزه گذشته مذاکراتی با سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج کشور که آشنا به مسائل بانکی هستند برای تاسیس «بانک بین‌المللی منطقه آزاد چابهار» صورت گرفت. به گفته باقری زاده این بانک با سرمایه مقدماتی ۶ میلیون یورو آغاز به کار خواهد کرد که این رقم با ادامه فعالیت آن به بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو خواهد رسید.

باقری‌زاده اضافه کرد: ۳۵ درصد سهام این بانک متعلق به سرمایه‌گذاران خارجی و ۶۵ درصد دیگر متعلق به سرمایه‌گذاران داخلی خواهد بود.

وی اضافه کرد:تلاش خواهد شد که در بخش سهام خارجی این بانک در ابتدا سرمایه‌گذاران کشورهای همجوار نظیر کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس، آسیای میانه، پاکستان و افغانستان جذب شوند.

باقری‌زاده با بیان اینکه مراحل اخذ مجوز تاسیس این بانک از بانک مرکزی در حال انجام است، اضافه کرد: امیدواریم فعالیت این بانک تا پیش از پایان سال‌جاری آغاز شود.

پیش از این نیز «مقدمات سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری» یک سرمایه‌گذار معروف مالزیایی در چابهار مطرح شده بود که هرگز واقعیت پیدا نکرد.