گروه بازرگانی- طی هشت‌ماهه نخست امسال، ۲۳ هزار و ۵۵۲ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیون و۲۸۰ هزار دلار از گمرک شهرستان صادر شد که از نظر ارزشی و وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۱ و ۶ درصد کاهش داشته است. مدیرکل گمرک آبادان ضمن تایید کاهش صادرات از این گمرک خاطرنشان کرد: در مدت مذکور میزان ترانزیت‌ خارجی و داخلی نیز به ترتیب یک هزار و ۹۶ تن کالا به ارزش سه میلیون و ۹۵۲ هزار دلار و ۲ هزار و ۱۱۶ تن به ارزش بیش از چهار میلیون و ۹۷۱ هزار دلار بوده است. به گفته بهنام نوروزی میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب۳۳ درصد افزایش و۴۵ درصد کاهش نشان می‌دهد و وزن ترانزیت داخلی ۶ درصد افزایش و ارزش آن ۳۷ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، فرمانده پایگاه دریابانی آبادان می‌گوید: در یک عملیات غافلگیرانه دو دزد دریایی در دهانه آبراه اروند بازداشت شده‌اند.

یدالله شرفی افزود: این دو دزد دریایی در آبراه اروند با کمین روی شناورها اقدام به سرقت از آنها می‌کردند. فرمانده پایگاه دریابانی آبادان ادامه داد: با استفاده از منابع و اخباری که از شهرهای همجوار در خصوص این دو دزد حرفه‌ای دریافت شد عملیات شناسایی آنها آغاز شد.