قائم مقام وزیر بازرگانی با بیان این مطلب که مبادلات تجاری ایران با دیگر کشورها در حال انجام است‌، گفت: به‌رغم مشکلات ایجاد شده توسط قدرت‌های بزرگ، راه‌های زیادی برای گسترش تجارت بین کشورهای آسیایی وجود دارد. مسعود موحدی، در دیدار با اعضای کنفدراسیون تجاری آسیا و اقیانوسیه‌، سیاست جمهوری اسلامی ایران را افزایش مبادلات تجاری و منطقه‌گرایی عنوان کرد و افزود‌: بر همین اساس گسترش مناسبات با کشورهای آسیا و اقیانوسیه جزو برنامه‌های مهم ما است و امکان توسعه آن به روابط منطقه‌ای میان اکو و کشورهای عضو کنفدراسیون وجود دارد‌.

وی با بیان این مطلب که کشورهای آسیایی می‌توانند از راه‌های ترانزیتی ایران برای حمل کالاهای صادراتی کشورهای عضو کنفدراسیون تجاری آسیا و اقیانوسیه به منطقه آسیای میانه و بالعکس استفاده کنند‌، ادامه داد‌:‌ تشکیل اتحادیه بانکی بین اعضا و شرکت حمل و نقل مشترک ریلی‌، دریایی و هوایی از جمله راهکارهای گسترش تبادلات تجاری است. او، همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری در صادرات مجدد محصولات کشورهای مذکور به کشورهای همسایه ایران به ویژه کشورهای آسیای میانه اعلام کرد.

موحدی با اشاره به برخی مشکلات مقطعی موجود در مبادلات مالی‌، تصریح کرد‌: با توجه به نوآور بودن مردمان آسیایی رفع مشکلات و یافتن راه‌حل به راحتی امکان‌پذیر است. تبدیل واردات غیر‌مستقیم به واردات مستقیم‌، تشکیل کنسرسیوم مشترک برای تولید غذای حلال و گسترش تجارت پایاپای برای کشو‌رهای متقاضی از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود‌.