رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان بر ضرورت شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب تاکید کرد و گفت: ۳۰۰ هزار واحد صنفی در حال فراهم کردن ضوابط لازم برای دریافت پروانه کسب هستند. حسن رادمرد با بیان این مطلب که نباید به واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب اجازه فعالیت داده شود، اظهار داشت: برخورد با واحدهای فاقد پروانه از این پس با جدیت بیشتری صورت خواهد گرفت، بنابراین واحدهای صنفی باید هرچه سریع با مراجعه به اتحادیه‌های خود، ضوابط و شرایط دریافت پروانه‌ فعالیت را فراهم کنند.

وی از تشکیل ستاد برنامه‌ریزی برای ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب خبر داد و گفت: این ستاد متشکل از نمایندگانی از وزارت کشور، نیروی انتظامی و شورای اصناف بوده و ریاست آن نیز بر عهده رییس مرکز امور اصناف است.

به گفته رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان بین ۸۰۰ هزارتا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی فاقد پروانه در کشور وجود دارد.وی ادامه داد: اطلاعات یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار در شورای اصناف ثبت شده است.

به نظر می‌رسد تنها واحدهای صنفی‌ای از بسته حمایتی دولت در جریان هدفمندسازی یارانه‌ها بهره‌مند می‌شوند که رسما به ثبت رسیده باشند.