گروه بازرگانی- در سال ۸۶ وقتی غلامعلی حداد عادل، رییس وقت مجلس شورای اسلامی با حسنی مبارک، رییس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد، بسیاری از رسانه‌ها آن دیدار را به مثابه «آب شدن یخ‌های روابط دو کشور» ارزیابی کردند، روابطی که طی سه دهه گذشته در ابعاد سیاسی و اقتصادی کمرنگ و بحرانی بود. اکنون در حاشیه کنفرانس بین‌المللی همکاری‌های آفریقا که در شهر بندری اسکندریه برگزار شده،مقامات اتاق‌های بازرگانی ایران و مصر نیز با هم دیدار و بر توسعه روابط تجاری دو جانبه تاکید کرده اند.

به گزارش روزنامه الاهرام، محمد نهاوندیان، رییس هیات ایرانی شرکت کننده در کنفرانس بین المللی همکاری‌های آفریقا تلاش دولت قاهره در زمینه بهبود روابط تجاری میان کشورهای اسلامی را مثبت ارزیابی کرده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران در دیدار با احمد الوکیل، رییس اتاق بازرگانی مصر از تمایل جدی بازرگانان ایرانی برای توسعه روابط با همتایان مصری خود خبر داد.

از سوی دیگر، احمد الوکیل رییس اتاق بازرگانی مصر با اشاره به تاکید «رشید محمد رشید» وزیر بازرگانی و صنایع مصر در زمینه اهمیت توسعه روابط اقتصادی دوجانبه، از سفر وی به تهران در راس یک هیات بلندپایه تجاری در اوایل سال ۲۰۱۱ خبر داد.